A ști cum să iei decizii este esențial pentru a fi un manager de succes. Cu atât de multe provocări pe piața de publicitate, trebuie să faceți alegeri precise pentru a beneficia agenția și clienții dvs. Vrei să știi cum este posibil acest lucru? Continuați să citiți și aflați cum să luați mai multe decizii strategice!
Fiecare pas mare făcut de o companie vine după o decizie strategică. Într-o piață din ce în ce mai dinamică, cu diferite variabile, a ști să luați decizii este esențială pentru sustenabilitatea oricărei afaceri.
Viața de zi cu zi a unui manager în cadrul unei agenții de comunicare este plină de decizii complexe, de la serviciile oferite clienților până la poziționarea organizației în sine pe nișa sa. O decizie necugetată poate compromite o întreagă planificare și chiar poate genera consecințe ireversibile.
Având în vedere acest lucru, a fi mai precaut este esențial pentru managerii care se confruntă în mod constant cu decizii dificile. Vrei să eviți riscurile ? Vezi, în această postare, cum să iei decizii complexe în agenția ta!
Cât de important este să știi să iei decizii?
Viteza și frecvența cu care apar diferite situații în managementul afacerii înseamnă că liderii trebuie să ia multe decizii pe parcursul zilei, dintre care unele sunt mai simple, iar altele mai complicate.
Înainte de orice definiție, este important să înțelegem că, indiferent de gradul de dificultate, adevărul este că va avea întotdeauna consecințe asupra afacerii, fie ele pozitive sau negative.
Totuși, chiar și în fața acestor posibilități, antreprenorii și managerii nu pot scăpa de responsabilitate, în condițiile în care deciziile pe care le iau afectează direct nu doar compania, ci și viața celor care depind de ea la diferite niveluri.
De aceea, luarea deciziilor este atât de importantă pentru organizații, deoarece acestea sunt esențiale pentru creșterea și menținerea avantajului competitiv pe piață. Eșecul de a face alegeri importante sau a le face fără consecințe poate duce la pagube masive. Ignorarea unei crize în relația cu clientul, de exemplu, compromite imaginea agenției și îngreunează atragerea de noi clienți.
Cum să iei decizii strategice în agenția de comunicare?
Pentru a evita erorile de management al agenției , este necesar să folosiți inteligența emoțională și să evaluați ponderea deciziilor dvs. Vezi mai jos cele mai bune sfaturi pentru a face față situațiilor complexe.
1. Examinați cu atenție opțiunile
După cum am spus deja, fiecare decizie are aspecte pozitive și negative, așa că cea mai bună strategie de a acționa într-o situație care ridică îndoieli se bazează pe o analiză atentă a avantajelor și dezavantajelor opțiunilor.
Prin urmare, este recomandat să faceți o listă cu avantajele și dezavantajele fiecărei alternative pe care o puteți urmări. Acest lucru vă ajută să vizualizați mai clar ce profit aduce o alegere, precum și la ce va trebui să renunțați. Astfel, puteți cântări opțiunile pentru a lua decizia cea mai benefică.
Mai mult, ar trebui să subliniem că procesul de rezoluție nu implică întotdeauna alegerea unui lucru sau altul. Uneori poate fi găsită o soluție de mijloc sau o soluție, dar nu veți obține acel răspuns până când nu veți face analiza.
2. Evita impulsivitatea
Deși mediul de afaceri este dinamic și, în unele împrejurări, necesită decizii rapide și precise, impulsivitatea trebuie evitată. Asta pentru că a face alegeri importante în căldura emoțiilor te poate face să nu raționezi sau să realizezi toate problemele implicate în acestea.
Prin urmare, chiar dacă este o decizie care trebuie luată mai rapid, este indicat să vă faceți timp să vă gândiți calm la problemă, lăsând presiunea și emoțiile deoparte.
Nu ezitați să discutați cu alți profesioniști care înțeleg și ei problema în discuție. Cu aceasta, poți vedea oportunități sau riscuri pe care nu le-ai observat înainte. Comunicați decizia finală părților interesate doar după ce ați reflectat și sunteți sigur de alegerea dvs.
3. Stabiliți termene limită pentru a decide
Cu cât o decizie este mai complexă, cu atât responsabilitatea managerului este mai mare. Prin urmare, trebuie gândit în cele mai mici detalii și cu suficient timp pentru a studia toate posibilitățile, riscurile și beneficiile.
Ținând cont de acest lucru, stabiliți un termen limită pentru a decide problema. Pentru decizii cu impact mai mic, puteți rezerva între 30 de minute și o oră pentru a gândi. Pentru cei cu adevărat dificili, vă puteți programa câteva ore pe zi pentru a reflecta asupra lor pe parcursul a două sau trei săptămâni.
Din aceasta, luați în considerare nu numai decizia, ci și când și cum să o puneți în practică, ceea ce facilitează înțelegerea și munca celor responsabili cu executarea ei.
4. Aliniați decizia cu valorile agenției
Multe dintre deciziile luate de liderii unei organizații se reflectă asupra acesteia pe termen lung. Aceasta înseamnă că, dacă sunt luate în mod greșit, vor avea efecte negative și vor dăuna întregii structuri a afacerii.
În mod ideal, acestea ar trebui să decurgă din misiunea și valorile de bază ale companiei. Obiectivele agenției pot evolua și varia în timp, dar este esențial ca scopurile să fie mai puțin schimbătoare pentru a da consistență mărcii pe piață.
Rețineți că valorile organizaționale aduc un sentiment coerent de identitate și continuitate. Prin urmare, ele trebuie luate în considerare în luarea deciziilor. Prin urmare, este esențial ca acestea să fie clare și acceptate de cei responsabili.
5. Înțelegeți impactul deciziei
Sunt decizii discrete și de rutină, cu limite precise și care afectează doar un anumit subiect. Mai des, însă, te confrunți cu cele care afectează afacerea în linii mari, influențându-ți politicile și procesele interne.
Cunoscând această posibilitate, este necesar să luăm în considerare toate opțiunile și să luăm în considerare impactul tuturor acestora. Aceste consecințe oferă un context cheie pentru a determina care căi sunt cele mai bune.
Succesul conducerii unei agenții este direct legat de modul de luare a deciziilor. Prin desfășurarea rațională a acestui proces, se poate economisi timp și energie în activitățile zilnice, asigurând rezultate mai bune pentru toți cei implicați în sarcinile operaționale și administrative ale companiei.
AllmaDesign vă oferă servicii profesionale de web design la prețuri avantajoase, creare de site-uri prezentare pentru companii mici și mijlocii, creare magazine online și cataloage de produse, precum și alte servicii conexe: întreținere și administrare site-uri web, optimizare SEO și promovare online, design grafic și identitate companie, găzduire web și înregistrare nume de domenii.