Managementul competențelor este ansamblul de cunoștințe, abilități și experiențe ale unei persoane sau organizații. Gestionarea acestuia constă în procesul de identificare a calităților și de dezvoltare a potențialului angajaților astfel încât aceștia să mențină comportamente în concordanță cu obiectivele afacerii.
Unele agenții sunt pline de proiecte, dar, pe de altă parte, numărul clienților care își anulează contractele nu face decât să crească. Te poți identifica cu problema? Deși nu există o formulă miracolă sau o abordare unică pentru îmbunătățirea rezultatelor, înțelegerea a ceea ce este managementul competențelor este o alternativă ideală la realocarea resurselor umane.
La urma urmei, ce ar fi compania ta fără forța de muncă, nu? Dacă există o modalitate de a cunoaște calitățile fiecărui angajat și de a le gestiona pe toate astfel încât cerințele să fie executate rapid și eficient, de ce să nu îmbrățișați ideea?
În acest articol, înțelegeți conceptul de management al competențelor , de ce este important, sfaturi pentru a-l pune în practică și beneficiile pentru HR.
Ce este managementul competențelor?
O competență este ansamblul de cunoștințe, abilități și experiențe ale unei persoane sau organizații. Prin urmare, managementul prin competențe este procesul de identificare și dezvoltare a potențialului angajaților care aliniază comportamentele cu obiectivele de business.
Comunicarea, de exemplu, este o competență importantă pentru majoritatea rolurilor din orice organizație. Cu toate acestea, modul în care un tehnician de întreținere începător comunică cu membrii echipei este foarte diferit de modul în care un manager de fabrică trebuie să comunice cu șefii de departament.
Înțelegeți importanța managementului competențelor
Managementul competențelor joacă un rol cheie în evaluarea performanței angajaților, deoarece este o modalitate viabilă de a identifica domeniile cheie pentru formare și dezvoltarea resurselor umane.
Principalele calitati ale unui grup permit obtinerea si mentinerea avantajului competitiv pe piata. În acest sens, managementul familiarizează echipa cu structura abilităților necesare îndeplinirii sarcinilor mai eficient .
Așadar, angajații nu numai că își îmbunătățesc treptat abilitățile, ci au idei creative despre ceea ce trebuie să facă pentru a se ajuta pe ei înșiși și organizația să se dezvolte într-un mod scalabil.
Cu un software de management bun, puteți urmări, analiza și gestiona totul într-un singur sistem pentru a vă atribui cel mai bun talent pe baza calificărilor.
4 sfaturi pentru implementarea managementului bazat pe competențe în agenție
Gestionarea echipelor creative formează mai mult sau mai puțin baza unei structuri coerente pentru departamentul de Resurse Umane. Următorul ghid este un ghid util.
1. Abilități de cartografiere
Lucrând mai întâi la maparea competențelor de bază pentru compania dvs., puteți construi un portofoliu general al oamenilor pe care îi căutați. Care este prioritatea, cum se distinge marca de concurenți și ce intenționează să facă pentru a ieși în evidență?
De exemplu, o companie aeriană va acorda o mare importanță competențe precum: calitatea serviciului, concentrarea către client, soluție și comunicare. Acestea sunt cerințele cerute în aproape toate departamentele.
2. Investește în evaluarea angajaților
Odată ce competențele generale de bază sunt definite, este timpul să determinați calificările fiecărui angajat . Pentru aceasta, se recomandă stabilirea de profiluri pe baza interviurilor.
Este un pas important în evaluarea performanței individuale în raport cu standardele stabilite pentru rolul specific al postului. În această etapă, resursele de învățare și instrumentele necesare pot fi, de asemenea, folosite pentru a completa golurile de competențe.
3. Faceți abilitățile măsurabile
Atunci când standardele de performanță conțin suficiente detalii, decalajele individuale de competențe devin evidente atunci când se măsoară performanța angajaților în raport cu astfel de standarde.
Acțiunea de a indica în prealabil ce se cere de la angajați și cum sunt măsurate aptitudinile îi face pe toți să conștientizeze așteptările companiei în raport cu aceștia. De asemenea, vă împiedică să faceți greșeli majore de management .
4. Oferiți sprijin angajaților
Pentru a avea succes, managementul competențelor trebuie să mențină angajații implicați . Acest lucru se datorează faptului că este important ca aceștia să înțeleagă utilitatea acestei evaluări. În cazul oricărei rezistențe, este sarcina conducerii să conducă conversații individuale pentru a clarifica, a clarifica îndoielile și a minimiza conflictele.
În sfârșit, toate competențele trebuie integrate în politica de resurse umane. La nivel operațional, ele stau la baza procesului de selecție și a dezvoltării echipei actuale.
Principalele beneficii ale managementului competențelor pentru HR
Într-un sistem bazat pe competențe, atât angajatorul, cât și angajatul beneficiază. Acesta este rezultatul stabilirii unui plan transparent de recrutare, așteptări de locuri de muncă, evaluare a performanței și căi de avansare.
Raționamentul personal este redus, creând un mediu de lucru mai pozitiv și întărind relația dintre cei doi.
Beneficiile unui sistem bazat pe competențe pentru angajatori
- Se asigură că activitățile de formare și dezvoltare profesională finanțate de companie sunt rentabile, productive și orientate către obiective;
- permite angajaților să atingă un nivel înalt de competență în mod eficient;
- înregistrează dobândirea de abilități, cunoștințe, siguranță și alte proceduri legate de fiecare sarcină;
- reduce depășirile de costuri cauzate de performanța slabă sau comunicarea greșită a așteptărilor postului;
- îmbunătățește managementul agenției prin comunicare fluidă între angajat și conducere;
- crește mobilitatea internă a personalului, oferind o mai mare capacitate și flexibilitate pentru a se extinde după cum este necesar;
- stabilește un cadru pentru feedback-ul constructiv al managementului la intervale programate de instruire și de evaluare a performanței;
- clarifică standardele de lucru pentru evaluările performanței;
- descrie căile de dezvoltare și promovare a angajaților din organizație.
Beneficiile unui sistem bazat pe competențe pentru angajați
- Stabilește așteptări clare de performanță, permițându-le să ia decizii mai bune și să lucreze mai eficient;
- oferă o perspectivă asupra strategiei generale a echipei, departamentului și organizației dvs., ceea ce duce la o mai mare implicare și motivație;
- le permite să fie mai proactivi dincolo de rolurile lor individuale, învățând abilități suplimentare care sunt apreciate de organizație;
- oferă îndrumări clare pentru învățarea de noi abilități profesionale;
- oferă o resursă de referință pentru cerințele de zi cu zi;
- crește potențialul de satisfacție în muncă;
- oferă un mecanism de recunoaștere a competențelor angajaților;
- se asigură că evoluția profesională individuală și etapele de formare sunt înregistrate și recunoscute de organizație.
După cum ați văzut, luarea deciziei de a implementa o strategie de management bazată pe competențe este primul pas către creșterea productivității și transformarea culturii organizaționale.
AllmaDesign vă oferă servicii profesionale de web design la prețuri avantajoase, creare de site-uri prezentare pentru companii mici și mijlocii, creare magazine online și cataloage de produse, precum și alte servicii conexe: întreținere și administrare site-uri web, optimizare SEO și promovare online, design grafic și identitate companie, găzduire web și înregistrare nume de domenii.