Există atât de mulți oameni diferiți de marketing de căutare care pun aceeași întrebare și adică „Ce este schema în SEO” sau „Ce este schema în marketingul digital? Ei bine, dacă vrei să ai răspunsul la această întrebare, atunci ești în locul potrivit.
În termeni simpli, puteți înțelege schema ca un vocabular semantic de microdate sau etichete pe care proprietarii de site-uri le pot adăuga la HTML-ul lor pentru a optimiza modul în care motoarele de căutare vă înțeleg pagina în SERP-uri.
De fapt, pentru o mai bună clasare în motoarele de căutare, Google a introdus un nou fragment de căutare care este numit și tehnica Schema. Are potențialul de a atrage atenția tuturor celor care au legătură cu lumea web și marketingul digital.
Dupa toate acestea; Google este cel mai important motor de căutare din lume.
Peste 80% dintre spectatorii online apelează la Google pentru orice căutare de conținut pe web.
De aceea, văzând semnificația Schemei în clasamentul Google, mulți începători și experți SEO așteaptă cu nerăbdare să afle ce este schema. Aici suntem să vă spunem mai multe despre asta –
Introducere în lumea Schema
Există o evoluție a tehnologiei și, odată cu acea evoluție, sunt unele schimbări care se fac și în formatul afacerilor online pentru a obține cu siguranță rezultate mai bune.
Una dintre cele mai uimitoare tehnologii pe care le avem acum este căutarea vocală uimitoare, care este cu siguranță una dintre cele mai importante tendințe care câștigă multă popularitate pe cota de piață.
Nu doar atât, dar RankBrain devine foarte rapid unul dintre cele mai influente elemente din algoritmii de bază ai Google. Deci, nu există nicio îndoială că oamenii trebuie să-și adapteze site-urile web la cele mai noi tehnologii, astfel încât să nu rămână în urmă în cursă.
Acesta este motivul pentru care majoritatea proprietarilor de afaceri online doresc să se asigure că sunteți în măsură să oferiți o pagină web adecvată într-un context care poate fi de mare ajutor atunci când vine vorba de îmbunătățirea vizibilității căutării în cel mai bun mod și de creșterea rezultatelor SEO ca bine.
Aici Schema vine în ajutor.
Acum, ce este schema, s-ar putea să vă întrebați. Ei bine, vă vom răspunde la întrebări chiar aici.
Ce este Schema în SEO – Definiția
Schema nu este altceva decât o micro-date care este folosită pentru a îmbunătăți descrierea unei pagini web pe motorul de căutare. Acest lucru va ajuta spectatorii să ajungă la anumite conținuturi pe site-ul webmasterilor.
Acesta va ajuta spectatorii să caute și să găsească exact ceea ce intenționează și va ajuta site-urile web să obțină mai mult trafic direct către paginile și conținutul lor relevante.
Când vorbim despre ce este Schema Markup, există un singur lucru pe care trebuie să-l spunem – Se găsește în Schema.org și este o formă de bază a anumitor microdate.
Aceste microdate se adaugă cu ușurință la pagina web a oricărui site, iar uimitoarea schemă de marcare ajută la crearea unei descrieri perfecte și îmbunătățite. Aceasta este descrierea pe care o cunoaștem ca fragmente bogate în cel mai bun mod.
Aceste fragmente tind să apară în rezultatele căutării atunci când utilizatorii tind să caute pe internet cu cuvinte cheie înrudite.
Există atât de multe motoare de căutare diferite, cum ar fi Google, Bing, Yahoo și altele, care utilizează în prezent acest uimitor Schema Markup pentru a se asigura că SEO lor este îmbunătățit. Deci, asta este tot ce trebuie să știți despre ce este Schema este SEO.
Înțelegerea importanței a ceea ce este Schema este cu adevărat importantă pentru oameni, deoarece acesta este ceva care se va asigura că sistemele RankBrain și Hummingbird sunt capabile să aibă cele mai bune rezultate pentru anumite site-uri web.
Interpretarea interogării care este făcută de motorul de căutare este ceva care ar putea determina calitatea pe care o are o anumită căutare în primul rând. Aici Schema poate fi de mare ajutor și va putea oferi contextul unora dintre paginile web ambigue care sunt prezente.
Schema este foarte utilă atunci când instrumente precum RankBrain vor detecta conținutul real de pe pagina dvs. web și vor decide clasarea dvs. pe motorul de căutare.
Ce este Schema Markup în SEO?
Practic, Schema este una care va apărea în rezultatul afișat pe paginile cu rezultatele căutării Google.
Vizionatorul va putea căuta un site web care se reflectă în pagina de rezultate. Acest lucru poate suna vag pentru unii oameni, dar în realitate, nu este.
Uneori, oamenii pot căuta anumite conținuturi pentru care nu cunosc adresa URL a site-ului.
De exemplu; dacă există un site unde oamenii pot viziona filme sau albume aleatorii încărcate de diferiți oameni și au uitat adresa URL, atunci schema lor poate intra în joc.
Vizionatorul trebuie doar să introducă orice parte a adresei URL sau a numelui site-ului pe care își amintește în Căutarea Google, iar Google va veni cu o serie de rezultate de căutare. Primul rezultat va conține tehnica de schemă pentru SEO și va oferi celor care caută un link direct către site-ul pe care îl căutau.
Dar caracteristica unică este că le va oferi acces direct la conținutul care este la vedere cu singura etichetă necesară folosind limbajul de marcare schema.org.
Căutarea după articol: Ce este schema în marketingul digital?
Uneori, cei care caută pot căuta pe site-ul unei companii furnizori după articole, în loc să caute după mărci.
Ei pot introduce pur și simplu ceva de genul „Dell Inspiron” sau „Sony VAIO” și toate paginile care conțin informații despre aceste elemente specifice vor fi afișate în paginile cu rezultate din caseta de căutare Sitelink de pe pagina cu rezultatele căutării Google. Aici lăudați cu adevărat munca făcută prin tehnica schemei.
Încă nu este clar dacă campania de căutare plătită AdWords va apărea în rezultatele furnizate, iar unele companii pot încerca să liciteze pentru articole fără marcă, astfel încât compania lor să figureze vizibil în paginile cu rezultate.
Locație strategică – Ce este Schema în SEO
Caseta de căutare este amplasată strategic deasupra link-urilor site-ului.
De asemenea, acceptă funcțiile de completare automată și, dacă utilizatorul este capabil să utilizeze limbajul de marcare precis, îl va redirecționa direct către paginile de căutare ale mărcii.
Experți precum MariyaMoeva, Neil Patel și Kaylin Spitz cred că site-ul web sau marca care caută să apară pe pagina de rezultate trebuie să fie unul dintre site-urile schema.org din jur. Ar trebui să aibă potențialele proprietăți de acțiune inerente pentru limbajul de marcare schmea.org.
De asemenea, Google a confirmat această opinie și, potrivit experților din cel mai mare motor de căutare din lume, utilizatorii pot recurge la JSON-LD, RDFa sau microdate pentru a asigura acest lucru. Pentru beneficiul utilizatorilor finali, Google a venit și cu o descriere completă pe site-ul dezvoltatorului.
La rândul lor, mărcile ar trebui să fie la curent cu paginile de redirecționare către site-urile lor.
Introduceți înainte de a intra – Ce este Schema Markup în SEO
Care sunt beneficiile specifice ale Schemei?
Unul dintre cele mai mari beneficii este că utilizatorul poate intra înainte de a intra pe site-ul real, vizând tot ceea ce își dorește să vadă pe site.
Cea mai bună parte este că utilizatorul nu va trebui să facă nimic, deoarece tot ceea ce este necesar este deja inclus în plugin și toate procesele ar fi automate fără ca utilizatorul să fie nevoit să introducă coduri și orice altceva.
Comoditatea schimbării codului – Beneficiile cunoașterii Ce este Schema
Una dintre întrebările care ar sâcâi în mintea utilizatorului este cum ar putea el sau ea să schimbe adresa URL care este folosită pentru Schema.
Procesul este simplu și convenabil. Este necesar doar să introduceți un anumit cod în fișierul PHP cu funcții. Pentru detaliile codului, puteți vizita site-ul pentru dezvoltatori Google.
De asemenea, este posibil să dezactivați funcționalitățile prin utilizarea codului, iar documentația Google poate fi găsită online.
Căutare îmbunătățită – Beneficiile Schemei
În esență; pasul făcut de Google are ca scop îmbunătățirea experienței de căutare a spectatorilor și a celor care caută pe site-ul lor, cu această căutare în caseta lor de căutare afișată pe paginile de rezultate Google.
Vizitatorii își pot interoga acum căutarea direct pe site-urile editorilor utilizând caseta de căutare Sitelink furnizată de Google și vor fi redirecționați imediat către site-ul dorit.
Mulți editori susțin că noua metodă funcționează bine și, în rezultat, mulți vizitatori sunt legați direct de site-urile lor. După cum remarcă unul dintre editori;
„Telespectatorii folosesc astăzi propriile mele pagini de căutare și aceasta este o diversiune binevenită față de ceea ce făceau înainte. Îmi place foarte mult și mulțumesc Google Schema pentru asta”.
Mulți alți editori împărtășesc această opinie.
Cum face Google?
Natural; procesul este diferit de ceea ce a fost în trecut.
În trecut, când un spectator introducea cuvintele cheie sau expresiile din caseta de căutare Google; Google le-a oferit o serie de rezultate de căutare. Dar nu acum!
În schimb, Google transferă sarcina editorului în cauză, iar acum site-ul comandă interogarea pentru a anunța editorii să execute aceste interogări în procesele lor interne de căutare.
Unii oameni au încă îndoieli cu privire la acest lucru și insistă că nu a fost încă pus în aplicare un astfel de transfer de responsabilități de către Google. Dar în orice caz; asta spune și poate intenționează Google. Google trimite notificări cu privire la noile funcționalități Schema prin Google Webmaster Tools și centrul de mesaje al acestora.
Aceștia notifică webmasterii să își pregătească site-urile să se conformeze noilor tehnologii de căutare introduse de Google. Acesta este, de asemenea, un indiciu că Google este destul de serios în ceea ce privește implementarea sistemului Schema, sau altfel nu există nicio semnificație a unor astfel de notificări pentru webmasteri. Mesajul sună după cum urmează;
Instrumente Google pentru webmasteri
Mesajul este urmat de instrucțiuni despre cum să pregătiți site-ul web pentru a accepta procesul Schema.
Cum să pregătiți site-ul pentru Schema – Ce este Schema Ghidul pentru începători
Atunci când sistemele Google identifică un site ca fiind eligibil pentru a utiliza noua schemă, vor notifica webmasterul prin intermediul centrului de mesaje Google Webmaster Tool despre acesta.
Indicând că site-ul este compatibil și eligibil pentru a utiliza noua caracteristică, aceștia le vor cere, de asemenea, să facă niște pași pentru a fi pregătiți să accepte funcția. Trei pași de bază sunt după cum urmează.
1. Utilizarea unui motor de căutare specific Google și compatibil este primul pas;
2. Adăugarea limbajului de marcare schema.org/SearchAction în acest scop și
3. Configurarea unui URL canonic pentru site pentru compatibilitate.
Odată ce aceste caracteristici sunt îngrijite; site-ul va fi gata să accepte și să utilizeze caracteristica Schema.
Pentru ajutor suplimentar, un webmaster poate vizita site-ul Google.
O evoluție în algoritmul de căutare și rolul său în Schema
Uneori, mulți utilizatori așteptau cu nerăbdare un pic de diferență și inovație în algoritmul și practicile de căutare.
Adevărat, Google a venit cu algoritmi Panda și Penguin, dar asta a fost pentru a le face rezultatele mai calitative în funcție de percepția lor și nu pentru a oferi vreun avantaj sau opinii suplimentare utilizatorilor.
Dar tehnica Schema pentru SEO este o inovație și o evoluție complet nouă în procesul de algoritm de căutare în care utilizatorul va căuta un site în cadrul site-ului.
Rezultatele căutării oferă acum un nou aspect cu conținutul interior al site-ului disponibil cu detaliile site-ului pe pagina de rezultate.
Acest lucru plasează caseta de căutare Google într-o poziție mai înaltă și mai proeminentă, iar avantajul pentru spectatori este că ei renunță la pașii suplimentari implicați mai întâi de a localiza site-ul, apoi de a fi redirecționați către acesta și apoi din nou de a căuta conținut pe acel site.
Noul proces este mult mai rapid, deoarece vizualizările se vor muta direct în conținutul site-ului în loc de pagina de pornire a site-ului în cauză.
Mulți utilizatori își desfășoară căutarea cu numele companiei sau al mărcii, dar, în realitate, ar căuta ceva anume.
Căutările anterioare au furnizat o listă de site-uri care ar putea să conțină sau nu informații relevante sau fapte despre acest subiect, dar căutarea actuală duce direct la conținutul relevant din site și acesta este un factor de economisire mare de timp și efort pentru utilizatori.
Utilizarea limbajului de marcare
Utilizarea limbajului de marcare, în special schema.org/SearchAction, va face site-ul web al webmasterului compatibil cu caracteristica Schema.
Pentru a găsi marcajul, se poate recurge și la paginile de căutare Google.
În plus, site-ul ar trebui să aibă și funcționalitate funcțională a motorului de căutare, iar caracteristica de marcare combină proprietățile „acțiuni potențiale” cu „markupurile motorului de căutare”. Pentru aceasta, webmasterul trebuie să folosească cele mai bune practici, iar Google sfătuiește după cum urmează:
1. Marcajul trebuie plasat pe pagina de pornire a site-ului în cauză.
2. Webmasterul nu trebuie să o repete pe alte pagini de pe site.
3. Fie JSON-LD, fie microdate ar fi ideale pentru marcare.
4. Ar trebui să existe o singură adresă URL specificată pentru țintă.
5. În prezent, mai multe modele vizate nu sunt acceptate, deși Google lucrează la ele.
Configurarea site-ului
Este firesc ca pentru utilizarea oricărei caracteristici, să fie nevoie de configurarea site-ului și așa este și pentru Schema. Google are de făcut următoarele sugestii în acest sens.
1. Link-ul URL pentru pagina principală ar trebui să fie canonic.
2. Webmasterii ar trebui să împiedice accesarea cu crawlere a rezultatelor căutării cu robots txt.
3. Serverul la care este legat site-ul trebuie să accepte sisteme de codificare a caracterelor UTF-8.
4. Pentru clarificări suplimentare, webmasterul poate vizita pagina Ghid pentru webmasteri Google sau poate apela la Forumul de ajutor pentru webmasteri.
Motor de căutare specific site-ului
Webmasterii necesită utilizarea unui motor de căutare specific site-ului pentru a putea folosi noua caracteristică Schema.
Dacă au deja un motor de căutare care funcționează la fel de bine ca și specific site-ului, atunci trebuie să notifice acest lucru la Google.
Acesta va permite Google să înțeleagă că webmasterul în cauză dorește ca a doua casetă de căutare să apară vizibil, conducând utilizatorii imediat la paginile relevante ale site-ului webmasterului. Dacă webmasterul nu poate folosi JSON-LD sau microdate, Google a recomandat markupuri; pot folosi și RDFa în acest scop.
A doua opțiune de căutare care este oferită utilizatorului este echivalentă cu utilizarea site-ului direct prin orice căutare.
De asemenea, caseta de căutare a link-urilor site-ului devine robustă odată cu trecerea timpului și îmbunătățirile aduse acesteia de echipa tehnică Google. Dacă mai multe site-uri își extind suportul pentru aceasta, atunci utilizatorii vor avea o experiență mult mai bună în căutare, insistă Google.
Cu Google Schema, nu numai oamenii vor putea obține conținutul mult mai ușor, dar și site-urile vor fi accesate mai rapid. Se poate căuta conținutul doar punând numele site-ului în caseta de căutare și implică un pas suplimentar care va economisi timp și eforturi pentru utilizatori și va îmbunătăți circulația traficului către site.
Dacă caseta de căutare nu afișează mijloace, utilizatorul nu a introdus interogări de navigare, deoarece Google a configurat funcția doar în scopuri de navigare. Deci, acum aveți răspunsuri despre ceea ce este schema în mână.
Încheind-o!
Deci, acum că știi ce este schema în marketingul digital, de ce nu mergi mai departe și o folosești?
Suntem destul de siguri că vă va ajuta foarte mult atunci când doriți să creșteți cu siguranță SEO.