Leadership-ul 360º este un fel de feedback destinat în special liderilor unei organizații. Prin intermediul acestuia sunt evaluate aptitudinile, eficacitatea si influenta managerului in vederea identificarii zonelor de imbunatatire.
Vrei să-ți controlezi agenția mai precis pentru a nu pierde clienți? Te-ai gândit să evaluezi eficiența ta actuală și a celorlalți manageri de echipă pentru a identifica zonele de îmbunătățire? Să știți că aplicarea leadership-ului la 360 de grade este cea mai bună modalitate.
La urma urmei, nimic ca o bună autocritică pentru a înțelege ce ar trebui continuat sau îmbunătățit, nu? În acest fel, se pot lua cele mai potrivite decizii în atingerea obiectivelor.
În această postare, vom conceptualiza leadershipul 360º, vom arăta importanța în publicitate, caracteristicile unui lider și sfaturi pentru a vă îmbunătăți leadershipul . Lectură bună.
Cunoașteți definiția unui leadership la 360 de grade
Leadership-ul la 360 de grade este un fel de feedback destinat în special liderilor dintr-o organizație. Prin intermediul acestuia sunt evaluate aptitudinile, eficacitatea si influenta managerului.
Competențele observate pot include:
- Puncte tari;
- zone de îmbunătățire;
- comunicare formală și informală / individuală și organizațională;
- capacitatea de a face față problemelor;
- capacitatea de ascultare;
- eficacitatea antrenamentului;
- disponibilitatea de a cere sugestii, idei și sfaturi;
- dorinta de a-i motiva pe altii;
- modalitate de control al fluxului organizațional;
- managementul performantei;
- planificarea și stabilirea de obiective realizabile și măsurabile;
- Rezolvarea problemelor;
- mod de a conduce.
Acest lucru nu înseamnă că există o cerință ca managerii să aibă toate aceste caracteristici ca puncte forte. Aici o evaluare a conducerii bine planificată și implementată facilitează cunoașterea punctelor de îmbunătățire și acționează direct în formarea liderilor.
Înțelegeți importanța leadershipului la 360 de grade în publicitate
Peisajul pieței se schimbă odată cu progresele rapide ale tehnologiei. Conceptul de marketing a suferit o schimbare radicală în ultimul deceniu. În paralel, au fost adoptate noi mijloace de comunicare și abordări inovatoare, au evoluat multe concepte, iar toate acestea s-au reflectat în modul de a conduce.
În acest sens, este nevoie ca liderii actuali să treacă și ei printr-un proces de transformare, deoarece așteptările publicului țintă sunt mai solicitante.
În agențiile de marketing și publicitate nu este diferit. Oamenii se așteaptă ca profesioniștii care se ocupă de această nișă să fie la curent cu tendințele, să știe să aplice cunoștințele dobândite și să joace rolul de lider proactiv – unul care este angajat și, în același timp, preocupat de bunăstare. a celuilalt.
Vedeți principalele caracteristici ale unui lider la 360 de grade
Cei mai de succes lideri sunt recunoscuți pentru următoarele calificări.
auto-conducere
Este probabil cea mai importantă calitate a liderului de 360 de grade. Leadership-ul personal permite managerilor să preia conducerea propriei vieți și să-i inspire pe alții să facă același lucru. Este o trăsătură motivațională pe care toată lumea ar trebui să o aibă .
Curaj
Există două tipuri de curaj: fizic și moral. Caracterul de conducere necesită curaj moral. Aceasta înseamnă să vă susținem convingerile și valorile, riscând în același timp critici sau cenzurii. De asemenea, îl face pe lider să-și asume responsabilitatea pentru propriile sale acțiuni.
Atent
Este important să arătați interes sincer și preocupare reală față de ceilalți. Acestea includ: considerație, compasiune, empatie, simpatie și afecțiune. Cu toate acestea, nu înseamnă a tolera sau ignora performanța slabă, încălcarea politicilor companiei, atitudinile proaste sau necinste.
Optimism
Optimiștii văd oportunități și posibilități în majoritatea situațiilor. Ei tind să creadă că cu muncă asiduă, concentrare, rezistență și puțin noroc, este posibil un rezultat pozitiv. Oamenii sunt atrași în mod natural de oamenii cu această calitate.
Comunicare
Comunicarea liderului democratic prezintă o viziune, stabilește direcția, modelează scopuri și obiective, întărește valorile importante și clarifică întrebările. În cele din urmă, face legătura emoțională care este atât de critică în conducerea eficientă.
Cunoştinţe
Este esențial să fii foarte bine informat în domeniul tău profesional. Chiar și după antrenament, este util să continui să citești cărți despre leadership. În acest fel, este posibil să ghidezi și să antrenezi bine oamenii, să rezolvi problemele și alte cerințe pe care postul le cere.
Respect
Un lider bun nu cere respect, el îl câștigă . Acest comportament nu ar trebui să fie limitat doar la adepții liderului, ci trebuie să fie reciproc. Toți participanții trebuie respectați, iar dacă liderul dă un exemplu, echipa îl va replica fără îndoială.
Viziune
Este important să te poți gândi la viitor cu aceeași intensitate ca și prezentul. Liderul trebuie să fie capabil să-i convingă cu succes pe cei conduși și să-i facă să înțeleagă nevoia de schimbare, care va avea ca rezultat în cele din urmă atingerea unor obiective comune.
Atitudine
A avea o atitudine pozitivă, chiar și în fața celor mai grave probleme, este o calitate admirabilă. Managerul trebuie să încurajeze același comportament în echipă prin tehnici adecvate de conducere și motivație în rezolvarea problemelor. Această atitudine este crucială în depășirea provocărilor de conducere.
orientarea către client
Cei mai buni manageri demonstrează în mod activ angajamentul față de client și împuternicesc în mod proactiv angajații și pentru nevoile publicului țintă. Acest lucru face o mare diferență, deoarece sentimentul de parte dintr-o companie centrată pe client este principalul motor al unei experiențe pozitive de echipă.
Aflați cum să aplicați leadershipul la 360 de grade în practică
Aflați de unde să începeți.
fa un plan
Stabiliți o dată pentru implementarea acțiunilor de evaluare. Rețineți și alte întâlniri programate care vă afectează agenția, cum ar fi sărbătorile sau întâlnirile. Sprijinul managementului superior este esențial. Pentru cele mai bune rezultate, cereți grupului să accepte să facă parte din proiectul pilot.
Definiți obiectivele și strategiile
Cum se conectează inițiativa 360º la tactica dvs. de afaceri și rețeaua de talent? Luarea deciziilor cu privire la ceea ce doriți să realizați cu această evaluare vă permite să știți dacă investiția a făcut diferența. De asemenea, țineți cont de următoarele întrebări:
- Ce problemă de afaceri încerci să rezolvi?
- Pentru că acum? Ce a făcut-o o prioritate?
- Cine va primi feedback-ul la 360 de grade? De ce este esențial ca acest grup țintă să fie inclus pentru a rezolva cel mai bine problema afacerii dvs.?
- La ce rezultate te astepti?
castiga incredere
O cultură organizațională de încredere îi face pe oameni să se simtă în siguranță, oferind feedback autentic. Este important să creați claritate de la început. Așa că asigurați-vă că rezultatele sunt clare și că ați stabilit confidențialitatea și anonimatul. Evitați dilema inutilă despre cine va fi „judecător”. Lucrați în colaborare cu evaluatorul și confirmați că evaluarea este aliniată cu modelul de competențe al agenției dvs. .
Fii obiectiv în crearea planului
Asigurați-vă că toți cei implicați știu că primirea și discutarea unui raport de feedback la 360 de grade este o evaluare. Dezvoltarea este ceea ce se va întâmpla în continuare. Pentru a crește eficacitatea rezultatului, este necesar să se creeze un plan de dezvoltare clar, pe lângă delegarea persoanelor potrivite pentru sprijin și urmărire.
Ați văzut cum leadershipul la 360 de grade este un instrument puternic de evaluare a managementului ? Înțelegând eficiența actuală a liderilor, precum și potențialul de creștere, puteți pregăti scena pentru succesul agenției dvs. Gandeste-te la asta.
AllmaDesign vă oferă servicii profesionale de web design la prețuri avantajoase, creare de site-uri prezentare pentru companii mici și mijlocii, creare magazine online și cataloage de produse, precum și alte servicii conexe: întreținere și administrare site-uri web, optimizare SEO și promovare online, design grafic și identitate companie, găzduire web și înregistrare nume de domenii.