Marketingul cognitiv folosește inteligența artificială și tehnologiile de calcul cognitiv pentru a crea reclame și conținut mai atractive. Cu aceasta, reușește să fie mai eficient în experiența consumatorului și în vânzări. Există mai multe moduri de a aplica această strategie. Verifică!
Succesul în vânzări necesită mult mai mult decât investiția în produse de calitate. Este necesar să se genereze emoții , astfel încât consumatorul să acorde atenție propriei nevoi. Crearea de conexiuni și prețuirea unei experiențe bune de utilizator este, de asemenea, parte din această relație. Iar marketingul cognitiv ajută la obținerea unor rezultate bune în toate aceste acțiuni.
Este o soluție automatizată, care a generat o mare eficiență pentru companii. În acest fel, numărul profesioniștilor în marketing și publicitate care investesc în strategiile lor a crescut . Obiectivul său principal este de a profita de toate datele extrase de la clienți potențiali , pentru a crea mesaje mai direcționate și pentru a crește conversia.
Continuați să citiți și înțelegeți mai bine aplicabilitatea acestuia!
La urma urmei, ce este marketingul cognitiv?
Marketingul cognitiv este o modalitate de a face publicitate cu sprijinul inteligenței artificiale, al calculului cognitiv și al învățării automate, pentru a personaliza reclamele și conținutul – luând în considerare gusturile, obiceiurile și motivațiile – pentru a crea ceva foarte captivant.
În orice acțiune publicitară, trebuie să ne gândim la detalii importante precum:
- cunoașterea consumatorului;
- atrag atenția;
- să vă facă să doriți produsul sau serviciul;
- și apoi cumpără-l.
Eșecurile în oricare dintre acești pași tind să compromită rezultatul. Se pare că, pe cât de mult știm cât de important este să analizăm datele de consum, acestea au crescut exponențial, îngreunând multe observații.
Astfel, sistemele computerizate au apărut ca soluții la acest lucru. Practicile pornesc de la utilizarea corectă a datelor (structurate și nestructurate) disponibile despre utilizatori.
Astfel, sunt luate în considerare informații precum cele generate de dispozitivele mobile, rețelele sociale, motoarele de căutare, streaming video și aplicații. Sistemele analizează toată această masă de date, le extrag pe cele mai valoroase și ajută la înțelegerea mai bună a consumatorului.
Prin aceasta, le transpun în oportunități de afaceri , generează informații pentru campanii, creează o viziune mai holistică asupra călătoriei de cumpărături, îmbunătățesc experiența consumatorului și generează mai multe rezultate pentru mărci.
Compania de pionier al marketingului cognitiv este IBM. A lansat Watson Marketing Insights, care anticipează comportamentul clienților (ar putea descoperi un potențial abonat pe cale să se dezaboneze de la software, de exemplu), contribuind la o implicare mai mare în campanii. Unul dintre primii care a folosit sistemul a fost CaixaBank , care a optat pentru un serviciu de call center cognitiv.
Vedeți cum să utilizați marketingul cognitiv
Este un fapt că marketingul cognitiv va avea un impact suplimentar asupra comunicării mărcii cu consumatorii. Unele modalități de a face acest lucru sunt următoarele.
Segmentează publicul diferit
Știm că țintirea consumatorilor este una dintre cele mai eficiente modalități de a le ajunge cu publicitate adecvată. Sistemele de marketing cognitiv efectuează cercetări consistente dintr-o varietate de surse. Acestea acoperă mult mai mult decât datele demografice tradiționale. Este posibil să găsim, de exemplu, asemănări între oameni care, la început, par a fi diferiți.
Cu aceasta, un singur consumator poate face parte din mai multe segmente în același timp . De exemplu, un bărbat de 40 de ani care locuiește în São Paulo nu este văzut doar ca „bărbați de 40 până la 45 de ani din SP”. Poate fi „un fan de pizza”, care tinde să „cumpere jocuri din impuls”, „călătorește la Rio la fiecare 3 luni” și „face cercetări despre schimbarea profesiilor” dimineața devreme când „simte insomnie”.
Personalizați conținutul
Cu ajutorul sistemelor de marketing cognitiv, este posibil să fii și mai eficient în personalizarea conținutului. După obținerea unor informații importante despre public, este fezabilă readaptarea și reproiectarea mesajelor , astfel încât fiecare consumator să vadă ceva diferit.
Un conținut lung, de exemplu, poate fi livrat celor care sunt acasă, când se odihnesc. Reclame scurte și rapide pot fi trimise oricui se află pe stradă în momentul lucrului. Acest lucru evită deconectarea cu brandul, deoarece începe să ofere ceea ce are nevoie persoana.
Ajutați clientul să ia decizii
Marketingul cognitiv se bazează pe cunoașterea umană. Gândul, limbajul, atenția, creativitatea și emoția se află în sistemul nostru cognitiv. Fiecare mesaj primit de noi generează un fel de reacție în minte. Putem actiona din impuls, schimba anumite convingeri, creste afectiunea de brand.
Prin utilizarea marketingului cognitiv, este posibil să aveți mai mult succes în a face consumatorul să perceapă valoarea în produs, generând stimulii corespunzători . Avem mai multă capacitate de a alinia activitatea fiecărui profesionist din cadrul agenției, de a integra vânzările și marketingul și, astfel, de a oferi soluții care ajută clientul să ia deciziile așteptate .
Investește în soluții automate
Pentru a funcționa corect marketingul cognitiv, este esențial să investiți în instrumente automate de marketing și analiză a datelor. Asistenții virtuali, software-ul de management , big data, machine learning, soluțiile de automatizare a marketingului și calculul cognitiv sunt câteva dintre opțiunile ideale pentru aceasta.
Ideea este de a avea mașini care să învețe limbaje umane , să faciliteze analiza datelor și să simplifice managementul proiectelor și campaniilor .
Înțelegeți beneficiile marketingului cognitiv
Acum că înțelegeți câteva modalități de a folosi marketingul cognitiv, înțelegeți cele mai mari beneficii ale acestuia.
Pune accent pe client
Unul dintre motivele pentru care există marketingul cognitiv este acela de a-și spori concentrarea asupra clientului, pentru a asigura segmentări mai eficiente și conexiuni mai puternice. Prin implementarea acestuia, profesioniștii se concentrează mai puțin pe sarcinile de zi cu zi plictisitoare și se concentrează pe crearea a ceva care să încânte clientul.
Creați campanii eficiente
Consumatorii cumpără pentru că doresc să satisfacă o anumită emoție. Ar putea fi nevoia de a te simți mai fericit, mai atrăgător, mai inteligent. Poate fi din cauza dorinței de a nu simți durere, de a rezolva o problemă, de a evita supărarea. Indiferent de motiv și oricât de rațional ar fi răspunsul, este posibil să descoperim o emoție în spatele lui .
Pe măsură ce marketingul cognitiv încearcă să imite comportamentul uman, analizându-le toate cunoștințele, campaniile sunt mai precise. Șansa de a aprecia o experiență bună de cumpărături este mai mare.
Îl face ușor de personalizat
Cel mai bun mod de a realiza conversia este prin personalizarea mesajelor. Acesta este un alt mare avantaj al inteligenței artificiale și al tehnologiilor cognitive. Campaniile pot fi complet personalizate, pentru a se baza pe nevoile individuale. Acest lucru generează o legătură mai strânsă cu brandul și îmbunătățește relația.
Ca urmare, consumatorii tind să acorde mai multă atenție și să proceseze mai rapid mesajul primit. Ei îl consideră relevant și încep să accepte mai bine publicațiile viitoare.
Personalizarea contribuie, de asemenea, la sentimentul de a fi important pentru brand, care este unul dintre principalele aspecte pentru loialitatea și reținerea clienților .
Îmbunătățește rezultatele companiei
Deciziile strategice au mai multe inputuri, ceea ce crește șansele de succes în mesaje. Investițiile în marketing și publicitate devin mai promițătoare. Există mai multă implicare cu mesajele și crește numărul de vânzări. Compania poate conta pe creșterea clienților și pe profitabilitate.
De asemenea, este posibil să se analizeze câștigurile într-un mod mai analitic. De exemplu, automatizările tind și să eficientizeze managementul departamentului de marketing , astfel încât să crească productivitatea tuturor .
Exemple de marketing cognitiv în practică
Inteligența artificială a îmbunătățit modul în care facem marketing astăzi. Vedeți mai jos câteva exemple ale contribuției lor.
publicitate programatică
Publicitatea programatică se referă la un proces automat de cumpărare și vânzare de anunțuri . Agenții de publicitate se conectează la un inventar publicitar unde pot posta anunțuri în schimbul unei taxe. Sistemele de inteligență artificială analizează comportamentul utilizatorilor și colectează date. Cu aceasta, ei aleg spațiul potrivit pentru publicitate și îl optimizează în timp real.
Revista Economist este un exemplu de companie care beneficiază de utilizarea sistemului. Și-au dat seama că nu atrag atât de mulți cititori, așa că au început o campanie pentru a atrage acești utilizatori mai rezistenți. Cu ajutorul calculului cognitiv, aceștia au reușit să identifice preferințele de lectură pentru a se conecta mai bine cu potențialii lor.
Investiția a fost atât de reușită încât 50% dintre clienți potențiali au fost afectați în doar 9 zile.
curatarea conținutului
O altă posibilitate a inteligenței artificiale este recomandarea sau curatarea conținutului. Prin analiza profundă a datelor, este posibil să descoperiți și să afișați conținut potrivit pentru consumatori.
Spre deosebire de marketingul de conținut, curatarea vă permite să colectați conținut din diverse surse și să îl livrați, într-un mod organizat, publicului țintă.
Un exemplu de utilizare a acestuia poate fi găsit în sistemul dezvoltat de Under Armour și IBM. Pe baza preferintelor si stilului de viata al utilizatorului, acestia primesc sfaturi si articole despre sanatate, antrenament si sport. Aceasta este o modalitate de a oferi ceva relevant, antrenant și motivant pentru a cumpăra un produs.
Oricum, după cum ați văzut, marketingul cognitiv este o modalitate de a crea publicitate și conținut care acționează direct asupra sistemului cognitiv al consumatorului . Cu aceasta, mărcile ajung la clienții potențiali cu mai mult succes, promovează mai multă relevanță în interacțiune și îmbunătățesc experiența de cumpărături. Consumatorii sunt mai mulțumiți de achiziție, iar mărcile sunt mai mulțumite de profit.
AllmaDesign vă oferă servicii profesionale de web design la prețuri avantajoase, creare de site-uri prezentare pentru companii mici și mijlocii, creare magazine online și cataloage de produse, precum și alte servicii conexe: întreținere și administrare site-uri web, optimizare SEO și promovare online, design grafic și identitate companie, găzduire web și înregistrare nume de domenii.