Pictarea unei camere înseamnă, de obicei, crearea unui spațiu relaxant și frumos, dar primele momente după ce intri într-un magazin de vopsea pot fi teribil de descurajatoare. Un zid de mostre din care să alegi, fiecare carte doar puțin diferită de vecinii săi.
Alegerea nu este în niciun caz permanentă, dar culoarea ar trebui să fie ceva de care să fii mândru. Puteți alege tonuri mai strălucitoare și mai vibrante pentru a face sclipire, în timp ce alții ar putea prefera sau se aștepta la un ton puțin mai dezactivat. Culoarea peretelui dvs. poate fi îndrăzneață sau subestimată – un risc care dă roade sau un pariu care se prăbușește.
Același lucru este valabil și pentru culorile pe care le alegeți pentru site-ul dvs. Oamenii pot distinge aproximativ 7 milioane de culori diferite , așa că ar putea părea o șansă mare pentru a găsi tonul potrivit pentru site-ul dvs.
Din fericire, schimbarea schemelor de culori pe un site web se poate realiza de obicei cu câteva clicuri minore pe buton – fără alergări de ultimă oră la magazinul de hardware pentru grund. Fie că sunteți în căutarea unei note de culoare pe pereții dvs. sau pentru a genera conversii online, totuși, iată câteva noțiuni încercate și adevărate care merită luate în considerare.
Ce comunică nuanțele creierului nostru: Psihologia culorii
Atâta timp cât am creat artă și am construit civilizații, omenirea a atribuit culorilor semnificații simbolice și a explorat modurile în care creierul nostru le percepe.
Vechii egipteni au amestecat pigmenți pe bază de minerale pentru a infuza arta lor cu semnificații bazate pe culoare : verdele simboliza creșterea, abundența și viața de apoi; roșul, culoarea sângelui și a focului, reprezenta moartea și energia distructivă, iar aurul era culoarea zeilor. Poetul și om de stat german din secolul al XIX-lea, Goethe, a condus o explorare filozofică a roții culorilor , deschizând ușa pentru studii științifice de durată a culorilor în domeniul emergent al psihologiei occidentale.
Unele studii, atât anecdotice, cât și științifice, sugerează că vederea floarea-soarelui lui Van Gogh și arcurile aurii McDonald’s ar putea inspira efecte similare asupra creierului – și anume, o creștere a energiei și a sentimentelor de bucurie (pe care cei din urmă speră că vor inspira franceză veselă și plină de viață. pofta de prajit).
Cercetări recente indică faptul că până la 90% dintre consumatorii de astăzi cumpără produse bazate pe culoare . Inca nu esti convins? Uitați pentru un moment de conținutul și produsul dvs. și luați în considerare acest lucru: 42% dintre cumpărătorii online își bazează opinia despre un site numai pe design .
Alegerea culorilor contează foarte mult – fie pe pereții sufrageriei, pe sarcofagul sau pe pagina de destinație a blogului sau a afacerii tale.
Sexul, vârsta și educația culturală ne pot colora percepțiile
Știm că culoarea are un impact asupra creierului nostru, dar secțiunea globului în care ați crescut – împreună cu vârsta și sexul dvs. – afectează probabil modul în care percepeți culoarea.
Luați, de exemplu, felul în care violetul este perceput în SUA, Marea Britanie, India și Thailanda: unde majoritatea oamenilor din țările occidentale asociază fericiți violetul cu luxul și bogăția, culoarea reprezintă doliu și tristețe în India și Thailanda.
În mod similar, galbenul din arcadele aurii McDonald’s – găsit în 120 de țări și teritorii de pe glob – este asociat cu fericirea în întreaga lume. Cu toate acestea, în funcție de locul în care se află cele peste 36.000 de restaurante ale sale, McDonald’s își creează schema de culori pentru a atrage preferințele culturale ale patronilor săi.
Nu te înnebuni încercând să alegi dacă blogul tău ar trebui să fie accentuat cu ceai sau liliac, dar ține cont de modul în care publicul tău țintă poate percepe aceste alegeri. De exemplu, bărbații au tendința de a gravita către culori puternice, strălucitoare, în timp ce femeile preferă de obicei tonuri mai blânde. Albastrul și verdele sunt alegeri larg acceptate și destul de sigure, în timp ce poate doriți să evitați portocalii și maro. Oamenii mai tineri tind să prefere culorile mai strălucitoare, dar paletele preferate de oameni tind să devină mai decolorate odată cu vârsta.
Un spectru de teme pentru diferite mijloace: alegerea culorilor site-ului
Fie pentru casa dvs. sau pentru site-ul dvs. web, este întotdeauna o idee bună să vă asigurați că structura este solidă înainte de a începe să aplicați vopsea nouă pe pereți.
A avea o gazdă web solidă este ca și cum ai avea o echipă de antreprenori și tehnicieni autorizați 24/7: gazda se asigură că pereții și îmbinările site-ului tău sunt puternice și sigure, luminile sunt aprinse și nu se scurge nimic. Astfel, vă puteți concentra pe detaliile și mobilierul care îi fac pe oaspeții dvs. (a se citi: potențiali clienți) să se simtă confortabil și ca acasă.
Ești stresat să alegi o culoare pentru site-ul tău? Închideți ochii și imaginați-vă intrând într-un studio de masaj sau într-o clasă de yoga relaxantă – sau aruncați o privire rapidă pe Google pentru a căuta studiouri locale în care vă puteți răsfăța cu o sesiune de stres. Ce vezi?
Ahh, acum că suntem într-o mentalitate scăldată, poate, în albastru liniștit sau fericiți, mușchi verzui-gri, ne putem relaxa și ne amintim că creierul nostru știe ce facem. Suntem de fapt conectați pentru asta.
De obicei, poți avea încredere în intuiția ta despre culoare dacă ții cont de un adevăr universal: fiecare design spune o poveste . Alegerile noastre de design web dictează percepția vizitatorilor noștri despre noi, așa că cel mai important lucru de luat în considerare atunci când alegeți schema de culori pentru a dvs. este cum doriți să fie citită povestea dvs.?
Firmele juridice și financiare, de exemplu, doresc adesea să impună încrederea clienților și să-și sublinieze profesionalismul în gri cool, impunător și bleumarin încrezător. Cu toate acestea, bloggerii de produse alimentare și magazinele alimentare evită de obicei albastrul și griurile reci care suprimă pofta de mâncare pentru roșu, portocale și verde cald și vibrant care stimulează apetitul.
Cu alte cuvinte, vrei să emani o atmosferă prietenoasă, de piață locală a fermierilor, cu o abundență de nuanțe calde – sau ceva mai elegant și mai lustruit, ca un zgârie-nori de pe Wall Street? Culorile îndrăznețe, disruptive, plasate strategic pe fundaluri albe clare, vă vor evidenția talentul ca lider de gândire în tehnologie sau ca antreprenor inovator?
Da, alegerea culorii poate părea o afacere dificilă, dar una dintre cele mai importante alegeri pe care le puteți face este să nu vă gândiți prea mult la ea.
Schema de culori: te-ai hotărât pe o culoare dominantă — Ce urmează?
După ce ați ales o culoare dominantă care surprinde caracterul site-ului dvs., este timpul să vă concentrați pe culoarea secundară pentru a vă completa schema. Iată opțiunile prezentate pe roata de culori.
- Monocromatic: schemele monocromatice folosesc o singură culoare și explorează diferite variante de lumină și saturație. În timp ce schemele monocromatice sunt considerate cele mai ușoare pentru ochi, ele riscă să fie fade. O stropire bine plasată de galben complementar sau un violet analog poate realiza multe, de exemplu, pe o pagină inundată de nuanțe de albastru.
- Analog: Culorile analoge sunt una lângă cealaltă pe roata de culori și, în general, creează combinații care sunt plăcute ochiului. Spre deosebire de schemele monocromatice, culorile analoge se confruntă cu culorile adiacente lor pe roată (imagine nuanțe roșii, portocalii și galbene ale frunzelor de toamnă amestecate pe un copac). Schemele de culori analoge se găsesc adesea în natură și au de obicei un efect armonios.
- Complementare: Culorile complementare apar una față de cealaltă pe roata de culori, creând o schemă de contrast ridicat, vibrantă, care atrage atenția atunci când sunt utilizate împreună. Folosiți-le cu moderație pentru a sublinia detaliile pe care doriți să le scoateți în evidență (tuse * butoane de îndemn * tuse).
- Triada: schemele de culori ale triadei folosesc culori care sunt distanțate uniform pe o roată de culori, ca punctele unui triunghi. Mov, verde și portocaliu sunt un exemplu clasic de schemă de triadă – care se aplică cel mai bine atunci când o culoare domină, iar celelalte două sunt folosite ca accente.
Alegerea schemelor de culori se poate simți copleșitoare, mai ales atunci când se aprofundează în combinații mai complexe, cum ar fi schemele div-complementare și tetradice – așa că poate cel mai ușor lucru de reținut atunci când începeți este că unele dintre cele mai plăcute și mai eficiente scheme de culori fac totul simplu. .
Luați în considerare nuanțele și nuanțele atunci când alegeți culori care completează
Acum că ați ales culoarea primară și aveți un concept de bază de schemă de culori, este important să înțelegeți și să luați în considerare alți factori. Reglați-vă combinațiile colorate jucându-vă cu nuanțe, tonuri și nuanțe.
- Nuanță: Nuanțele sunt create atunci când adăugați alb la orice nuanță de pe roata de culori pentru a lumina, desatura și reduce intensitatea culorii.
- Ton: Tonurile sunt zona gri, ca să spunem așa, dintre nuanțe și nuanțe. Tonurile sunt create adăugând atât alb, cât și negru la nuanța originală, fie pentru a o întuneca, fie pentru a o lumina și pentru a reduce saturația nuanței originale.
- Nuanță: Nuanțele sunt create prin adăugarea de negru la o nuanță, rezultând o culoare mai bogată, mai închisă și mai intensă.
Rețineți că combinațiile de culori șocante pot avea un efect obositor asupra ochilor. Luați în considerare o schemă cu text portocaliu strălucitor pe un fundal albastru strălucitor , de exemplu: deși culorile creează un contrast ridicat, ele sunt literalmente o minune. Modificarea nuanței și a tonului, totuși, uniformizează valorile culorii, rezultând o schemă auriu pe bleumarin plăcută vizual și ușor de citit.
Faceți să apară culorile acolo unde contează cel mai mult pentru conversii
Având în vedere că 90% din deciziile de cumpărare într-o fracțiune de secundă se rezumă la culoare, nu poate fi subliniat suficient rolul vital pe care nuanțele pe care le alegeți îl joacă în conversia site-ului.
Creativ24 știe câteva lucruri despre proiectarea paginilor de destinație care convertesc . Diseminarea pe rețelele sociale, găzduirea web de încredere și optimizarea SEO joacă fiecare un rol în atragerea clienților către magazinul sau blogul dvs. – dar ceva la fel de simplu ca un buton de îndemn la acțiune vibrant și care atrage atenția sau un spațiu alb bine plasat poate face minuni.
Cele mai bune pagini de destinație nu sunt ocupate. Sunt simple, directe și cimentate în principii bune de design . Aplicați noile cunoștințe despre teoria culorilor pe măsură ce luați în considerare acești factori și sfaturi pentru designul paginii de destinație:
- Titlul tău iese în evidență? Fiți conștienți de culorile de fundal și nu lăsați niciodată schema de culori să vă înghită mesajul.
- Corpul tău poate fi citit? Nu vă fie teamă de negru pe alb de bază! Nu numai că este cea mai ușor de citit combinație de culori, dar creează și o senzație curată, minimalistă în aproape orice context.
- Este chemarea ta la acțiune îndrăzneață și atrăgătoare? Dacă aveți un apel la acțiune pe care se poate face clic, ea este diva care cere atenție. Aici veți dori să vă faceți să apară culorile contrastante.
Dezlănțuiți-vă guru de design interior fără cod cu instrumente de design DIY
Poate că până acum, te gândești că această lecție de istoria artei și teoria culorii a fost încântătoare, dar cine are timpul sau răbdarea să petreacă ore întregi modificând schema de culori a unui site web ?
Din fericire, instrumentele abundă care vă ajută să potriviți și să creați o paletă de culori cu capriciile și dorințele dvs. Adobe Color este unul dintre preferatele mele, în timp ce Color Code oferă o experiență bazată pe cursor, care permite utilizatorilor să zboare prin opțiunile de culoare. În plus, codurile hexadecimale sunt ușor disponibile.
Pentru cei care doresc un timp extraordinar de ușor de implementare a unei noi scheme de culori, utilizarea unui constructor de site-uri web este o modalitate excelentă de a elimina stresul din proiectarea și construirea unei pagini. Este acel prieten pe care te poți baza pentru a-ți vopsi camera de zi fără a picura vopsea pe plinte sau a lăsa pete accidentale la marginile tavanului.
Este, de asemenea, cel mai bun mod de a menține lucrurile simple. Imaginați-vă că aveți un plan de găzduire gestionat (rețineți că aceasta este echipa dvs. de antreprenori robusti care lucrează non-stop pentru a vă asigura că pereții, instalațiile sanitare și cablurile electrice sunt solide) asociat cu un constructor de site -uri web – propriul designer de interior personal care este echipat cu un instrument util. centură, abilități de tâmplărie și toate pensulele necesare.
Cu un constructor de site-uri web precum WP Site Builder de la Creativ24 , nimeni nu trebuie să fie un expert în design grafic sau un expert în codificare pentru a construi site-uri web frumoase. Chiar și cei mai nehotărâți dintre noi pot începe cu o temă creată profesional și apoi pot personaliza elemente precum culorile și fonturile pentru a se alinia cu povestea pe care vrem să o spunem.
Ce trebuie și ce nu trebuie să faceți în alegerea culorilor pentru pagina dvs. web
În designul web, ca și în designul interior sau în modă, există linii directoare clasice care nu se demodează niciodată. Acordați atenție lucrurilor de făcut și ce nu trebuie făcute în proiectarea site-urilor web și luați în considerare întotdeauna ce comunică culorile pe care le alegeți.
Ce sugerează alegerile tale de culoare despre povestea pe care vrei să o spună site-ul tău? Intenționați să vă stimulați sau să liniștiți publicul? Alegerile dvs. de culoare transmit rafinament și profesionalism cool, sau căldură și accesibilitate?
Cum afectează schema dvs. de culori navigabilitatea și capacitatea de utilizare a site-ului dvs.? Ajută la direcționarea atenției publicului către locurile care contează cel mai mult, cum ar fi insigna îndemnului? Este textul ușor de citit?
Alegerile tale de culoare creează un efect neintenționat Lisa Frank – altfel cunoscut sub numele de supraîncărcare senzorială în nuanțe de curcubeu? Se dorește efectul? Fă un pas înapoi și gândește-te la alegerile tale fluorescente chartreuse.
Când aveți îndoieli, păstrați-l simplu și amintiți-vă: există întotdeauna loc de învățat din greșelile trecute .