Marketingul digital este gigantic. Prin urmare, a ști tot ce are de învățat să ne învețe necesită timp și dăruire. Există mai multe domenii și fiecare dintre ele are ramificații importante care completează principalele strategii, precum pilonii SEO (Search Engine Optimization).
SEO este responsabil pentru a lua o anumită pagină sau domeniu înaintea concurenților în căutările motoarelor de căutare. Cu alte cuvinte, este ceea ce face ca site-ul unei companii să apară în primele poziții pe Google.
Pentru a vă ajuta să aflați mai multe despre acest domeniu al marketingului digital, am pregătit această postare despre principalii piloni ai SEO care stau la baza acestei strategii și conduc atât de multe companii să ajungă pe primele locuri în căutări. Verifică!
SEO în marketing digital
Dar, la urma urmei, ce este SEO și care este rolul lui în marketingul digital ? SEO este acronimul Search Engine Optimization, care, în portugheză, poate fi tradus ca o optimizare pentru motoarele de căutare.
Când vorbim despre SEO în Marketing Digital, ne referim la una dintre strategiile principale de a ajunge la un public relevant prin căutări pe Google , Bing și alte motoare de căutare celebre. El este responsabil de poziționarea unui conținut, site sau pagină în primele poziții, atrăgând atenția utilizatorilor înaintea concurenților.
Acum trebuie să vă întrebați cum funcționează SEO și cum reușește să ducă un site la primele rezultate ale căutării, nu? Aceasta este o strategie care se poate schimba constant, deoarece se bazează pe algoritmul motorului de căutare, care este mereu în schimbare.
Strategiile SEO care au funcționat acum 5 sau 10 ani nu au aceleași rezultate astăzi. Tehnicile se schimbă în timp, așa că acesta este un subiect care trebuie studiat și actualizat constant.
SEO în Marketing Digital funcționează pe mai mulți factori, cum ar fi cuvintele cheie, volumul de căutare, link-urile, printre alte aspecte importante pentru algoritmii motoarelor de căutare. Dar este important de știut că fiecare dintre aceste aspecte se încadrează în pilonii SEO. Verifică.
Cei 3 piloni ai SEO
Există 3 piloni ai SEO. Putem spune că acestea sunt baza care susțin o strategie bine fundamentată, în concordanță cu ceea ce iau în considerare motoarele de căutare atunci când clasifică rezultatele. Pe scurt, acestea sunt următoarele:
- SEO pe pagină
- Conţinut
- off page seo
Ele sunt compuse din diferite aspecte care conduc o pagină să ajungă în primele poziții. Nu este întotdeauna posibil să le obțineți pe toate, dar este important să încercați să respectați cât mai multe dintre ele. Urmați de-a lungul.
1. SEO pe pagină
Primul pilon este SEO on-page, cunoscut și sub denumirea de „tehnologie” sau chiar „optimizarea site-ului”. El ne spune că calitatea site-ului va defini experiența utilizatorului la accesarea conținutului. Dar ce definește calitatea unui site web?
A avea un layout usor si placut, cu o navigare simpla si intuitiva este unul dintre punctele principale care determina o persoana sa continue pe site-ul tau. De asemenea, este important să se încarce rapid paginile, ceea ce este rezultatul unui cod HTML curat, un server bun și o platformă optimizată.
Un alt factor relevant este navigarea bună în modul mobil. Deși majoritatea accesărilor se fac de pe telefonul mobil, multe site-uri sunt încă concepute gândindu-se doar în modul desktop.
Vă amintiți când spuneam că strategiile de acum 10 ani nu mai sunt valabile astăzi? La acea vreme, optimizarea mobilelor nu era un aspect foarte relevant. Astăzi putem spune că este extrem de important să păstrezi un utilizator activ mai mult timp pe site.
2. Conținut
Conținutul este un alt pilon al SEO. Unii consideră că acest lucru este cel mai important, dar nu există niciun conținut care să depășească combinația celor trei piloni. De aceea este esențial să ne concentrăm pe îndeplinirea aspectelor care le compun pe toate, până la urmă, pentru a avea o bază solidă, toți stâlpii trebuie să aibă aceeași forță.
Pilonul de conținut ne arată importanța de a oferi conținut relevant și în funcție de publicul dvs. de căutare. Puteți traduce acest lucru în imagini, videoclipuri și texte atractive care să atragă atenția utilizatorului, crescând timpul petrecut pe site-ul dvs. și creând o legătură.
Dar gândindu-te doar la utilizator nu te va duce pe pozițiile de vârf. Trebuie să arăți Google despre ce vorbești și de aceea este important să lucrezi la utilizarea cuvintelor cheie, în funcție de ceea ce caută publicul tău în motoarele de căutare. Construiește o structură bună, lucrează la titluri și CTA-uri (call to action) coerente și optimizate.
3. SEO off-page
Ultimul (dar nu în ultimul rând) pilon al SEO este SEO off-page. Cunoscut și sub denumirea de „popularitate”, ne spune că este important să lucrați la prezența site-ului dvs. pe alte canale. Determină alte site-uri și rețele să creeze un link către conținutul tău.
Acesta poate fi pilonul care necesită cel mai mult efort și muncă, dar este extrem de important să-ți folosești pagina. Merită să ne amintim că algoritmul motoarelor de căutare analizează cantitatea și calitatea linkurilor care duc către site-ul dvs.
Pentru a obține aceste link-uri, puteți produce conținut relevant și de calitate, determinând alte site-uri să îl menționeze, strânge parteneriate cu alte portaluri din aceeași nișă (cum ar fi o postare pentru invitați) sau puteți produce conținut care poate fi partajat, cum ar fi infografice.
Înțelegerea bazei SEO este esențială pentru a contura strategii și acțiuni asertive în planificarea dvs. de marketing digital.
AllmaDesign vă oferă servicii profesionale de web design la prețuri avantajoase, creare de site-uri prezentare pentru companii mici și mijlocii, creare magazine online și cataloage de produse, precum și alte servicii conexe: întreținere și administrare site-uri web, optimizare SEO și promovare online, design grafic și identitate companie, găzduire web și înregistrare nume de domenii.