Marketing Resource Management (MRM) este un software care optimizează toate procesele implicate în gestionarea unei agenții de comunicare prin combinarea tehnologiei și a inteligenței. Aflați cum acest instrument contribuie la un flux de lucru eficient și productiv.
Viața de zi cu zi a unei agenții implică multe procese și implementarea inteligenței dă de obicei rezultate pozitive, pe lângă mai mult timp și productivitate. Managementul resurselor de marketing (MRM) contribuie la eficientizarea fluxului de lucru , reducând în același timp eșecurile.
În acest articol, vom arăta cum MRM ajută fluxul de lucru , încurajând managementul colaborativ al acțiunilor companiei și optimizând rezultatele. Ideal pentru agenții de toate dimensiunile, înțelegeți mai multe despre conceptul acestui tip de software, principalele caracteristici prezentate, problemele pe care le poate rezolva, beneficiile pe care le generează și pentru care companii este recomandat. Lectură bună!
Ce este managementul resurselor de marketing?
Cunoscut și sub denumirea de management al resurselor de marketing , este un software care ajută la organizarea, planificarea și monitorizarea execuției activităților. Pentru oricine care gestionează mai multe conturi, acest lucru este esențial, asigurându-se că termenele limită sunt respectate, precum și așteptările și nevoile clienților.
Pentru a înțelege modelul actual MRM, avem nevoie de o scurtă contextualizare încă de la crearea lui. Odată cu transformarea digitală, posibilitățile canalelor și acțiunilor de marketing au crescut considerabil. La începutul mileniului a apărut Managementul Resurselor de Marketing, care avea ca obiectiv să contribuie la managementul profesioniștilor din zonă.
Chiar și așa, de-a lungul anilor și cu creșterea complexității acțiunilor, căutarea MRM-urilor a scăzut dramatic. Odată cu apariția versiunii botezate ca 2.0, soluția a fost reconstruită, oferind posibilitatea de planificare și gestionare colectivă a activităților, centralizând datele într-un tablou de bord ușor de citit .
Anii au trecut și tehnologia a cunoscut multe îmbunătățiri, inclusiv business intelligence , care oferă posibilitatea de a lucra cu un volum din ce în ce mai mare de date în timp real . Astfel, a devenit posibilă accesarea informațiilor, luarea deciziilor și partajarea datelor strategice de la distanță.
De ce să investești în MRM?
Este probabil ca agenția dumneavoastră să aibă un plan strategic bine elaborat , care este ușor de aplicat. Cu toate acestea, managementul resurselor de marketing depășește organizarea unei rutine de afaceri. Principalul său atu este capacitatea sa de a economisi timp și bani pentru afacere .
Imaginează-ți că fiecare dintre managerii tăi de proiect gestionează între 5 și 20 de conturi. Aceasta înseamnă multă atenție și, mai ales, presiune pentru a prezenta rezultate concrete, pe lângă monitorizarea specificului fiecăruia. Printre beneficiile gestionării resurselor de marketing se numără:
- managementul acțiunilor — este posibilă atribuirea de funcții, asamblarea echipelor și stabilirea datelor de livrare;
- analiza unor volume mari de informații — astfel, este posibilă urmărirea cu precizie a proceselor companiilor mari;
- identificarea posibilelor defecțiuni — chiar și cu mulți clienți sau solicitări, este posibilă observarea situațiilor atipice, reducând riscurile de rezultate negative ;
- monitorizare simplă — optimizează monitorizarea pe baza unor metrici relevante și precise pentru a promova îmbunătățirea continuă a campaniilor de marketing ale agenției și ale clienților săi;
- integrare — unele dintre MRM-urile de astăzi promovează integrarea mai multor industrii;
- stabilirea prețurilor — știind exact care sunt costurile pentru fiecare operațiune (de exemplu, numărul de ore);
- aprobare — au mijloace care facilitează procesul de automatizare al clientului.
Care sunt principalele probleme pe care MRM le poate rezolva într-o companie?
Vom prezenta câteva puncte care pot fi lucrate în mod practic folosind un instrument de management al resurselor de marketing.
integrarea echipei
Înainte de transformarea digitală, informațiile de marketing erau gestionate de niveluri ierarhice superioare. Campaniile au ajuns gata și trebuiau executate de pozițiile operaționale. Astăzi, structura se întâmplă într-un mod diferit, iar MRM contribuie la managementul informației, aducând mai multă autonomie diferitelor departamente.
Optimizarea ROI
Return On Investment, rentabilitatea investiției în marketing , are nevoie de o evaluare constantă din surse de încredere pentru a dezvolta strategii care să optimizeze resursele. Cu Marketing Resource Management, este posibil să înțelegeți rapid performanța campaniilor în funcție de reacția clienților la anumite acțiuni. În acest fel, profitabilitatea este îmbunătățită prin utilizarea informațiilor fiabile.
Imbunatatire pentru companiile cu sucursale
Distanța fizică, fie că este între o agenție și clientul acesteia, fie între o companie și sucursalele sale, poate deseori să împiedice transferul de resurse și aprobarea campaniilor în timp util pentru a profita de o situație specifică. Managementul resurselor de marketing îmbunătățește această performanță, acordând autonomie pentru ca fiecare braț al companiei să poată acționa.
Costuri și cicluri reduse
Pe de o parte, informațiile strategice sunt centralizate; pe de altă parte, sunt împărtășite și toată lumea începe să își înțeleagă mai bine rolul și obiectivul pe care îl urmărește. În plus, MRM oferă standardizarea mai multor procese , reducerea costurilor, creșterea productivității și dirijarea acțiunilor potrivite pentru echipe.
Stocarea informațiilor strategice în cloud
La început, chiar și software-ul de management al resurselor de marketing aveau informațiile alocate anumitor mașini. Astăzi aceste date sunt în cloud, cu securitate adecvată pentru a face față unui domeniu atât de important pentru companie.
Pentru care companii este recomandată această alternativă?
Indiferent de dimensiunea unei agenții digitale, acest tip de software de management ar trebui luat în considerare. Acest lucru se datorează faptului că contribuie la relația dintre companie și client prin eficientizarea aprobărilor, modificărilor și luării deciziilor. În plus, pentru o agenție, datele de marketing sunt extrem de relevante, deoarece indică rentabilitatea fiecărei acțiuni.
MRM-urile sunt, de asemenea, foarte relevante pentru întreprinderile în care marketingul joacă un rol predominant. De exemplu, comerțul electronic și alte strategii digitale au nevoie de agilitate în acțiuni, de o viziune clară, organizată și precisă asupra proceselor și rezultatelor fiecărei strategii.
Pentru companiile mari, care au multe sectoare și uneori sucursale și angajați care lucrează de la distanță, Marketing Resource Management oferă și accesibilitate bugetară și luare a deciziilor nu de la nivel ierarhic, ci prin funcția fiecărui membru.
Care sunt principalele funcționalități pe care ar trebui să le ofere un MRM?
Este important de înțeles că acest software are astăzi un aspect nou și poate fi foarte bun pentru companiile din cele mai diverse segmente. Cu toate acestea, cu actualizări în funcție de cerințele existente în era digitală, este necesar să-l cercetezi pe cel care să răspundă nevoilor afacerii tale.
Pentru ca acest instrument să fie util, lucrând ca un aliat pentru planificarea dvs. de marketing , am separat câteva funcții pe care le considerăm esențiale pentru software-ul de management al resurselor de marketing:
- integrare — numerele joacă un rol cheie în luarea deciziilor de marketing, dar pentru aceasta, ele trebuie tratate într-un mod complet. Odata cu integrarea mai multor sectoare, ai o vedere reala asupra profitabilitatii fiecarui client, pe langa faptul ca ai colaborarea intregii echipe;
- analiza datelor — nu poți vorbi despre managementul resurselor de marketing fără să te gândești la date. Prin urmare, atunci când angajați un MRM, încercați să aflați ce valori este capabil să monitorizeze;
- partajare facilitată — democratizarea accesului la informații în cadrul organizațiilor este cheia pentru angajarea și motivarea angajaților. În plus, este mai ușor să-i încarci pe cei care sunt conștienți de situație, crescând simțul comunității și, de asemenea, responsabilitatea angajaților;
- organizarea vizuală a bugetelor — vorbim despre optimizarea timpului, claritatea informațiilor și autonomie. Managementul resurselor de marketing trebuie să aibă un tablou de bord cu informații financiare pentru a facilita și eficientiza vizualizarea.
Ce ar trebui să știu înainte de a solicita acest serviciu?
Era digitală a adus cifre și sunt importante doar atunci când pot fi lucrate cu inteligență. Strategiile de monitorizare, partajare și centralizare a informațiilor vor fi utile companiilor care știu să se actualizeze.
MRM în sine nu va oferi soluții pentru afacere dacă mentalitatea nu se schimbă. Este important să instruiți angajații astfel încât acest instrument să prezinte cele mai bune rezultate, trezind spiritul de colaborare și capacitatea analitică de a face o interpretare eficientă a datelor.
După cum ați văzut, Managementul resurselor de marketing este un software esențial pentru agențiile digitale și, de asemenea, pentru companiile care știu deja să facă față rezultatelor campaniilor și strategiilor lor de piață. Este important să înțelegem că acesta este un domeniu din ce în ce mai important în afaceri și că colectarea datelor nu numai că optimizează resursele financiare și timpul, dar permite și implementarea de tactici inovatoare și cicluri mai slabe.
AllmaDesign vă oferă servicii profesionale de web design la prețuri avantajoase, creare de site-uri prezentare pentru companii mici și mijlocii, creare magazine online și cataloage de produse, precum și alte servicii conexe: întreținere și administrare site-uri web, optimizare SEO și promovare online, design grafic și identitate companie, găzduire web și înregistrare nume de domenii.