Definiția leadershipului reprezintă capacitatea de a încuraja oamenii să atingă un scop. Liderul folosește cuvântul și exemplul pentru a transmite idei care favorizează munca în echipă și dezvoltarea individuală a fiecărui membru al echipei.
O bună conducere este esențială în lumea afacerilor. Într-un mediu la fel de caracteristic precum agențiile de publicitate, această afirmație își arată și mai mult puterea. În mijlocul unei serii de facturi, solicitări de ultimă oră ale clienților, schimbări de rută, eșecuri în managementul financiar , printre alte provocări zilnice, este esențial să ai un lider bun care să pună totul în ordine și să mențină echipa activă și motivată.
De fapt, tocmai aceasta este diferența dintre un lider și un șef. În timp ce figura șefului are de-a face cu cineva care în general dorește doar rezultate bune, chiar dacă asta înseamnă a fi impunător și uneori chiar crud, liderul îi inspiră pe alții să facă tot ce pot.
Deci, este ușor de înțeles impactul unui leadership inspirat asupra agențiilor, nu-i așa? Dar cum să devină realitate? Acesta este ceea ce vom explica mai jos. Citește mai departe!
ce este leadershipul
Leadership-ul este o capacitate – înnăscută sau dobândită – de a inspira pe alții, influențând acțiunile, deciziile și comportamentele într-un mod pozitiv . Prin urmare, conceptul se referă la o practică care a însoțit omenirea de-a lungul istoriei și care a fost practicată în mediile corporative, astfel încât liderii și echipele lor să lucreze în același scop.
Un lider bun își atinge obiectivele într-un mod ușor și eficient, fără a compromite sănătatea mintală a celor care lucrează alături de el. Este cineva care se pregătește cu adevărat să fie în acea poziție și nu ezită să refacă traseul dacă ceva îi compromite negativ performanța.
Aflați care sunt impacturile atunci când dezvoltați abilitățile unui lider
Companiile, în general, duc lipsă de lideri buni. Câțiva dintre ei sunt inundați de șefi, conducând angajații la iritare, stres și depresie. Mulți își petrec ziua plângându-se de întreprindere fără să-și dea seama că, de fapt, conducerea este cea care eșuează.
Când, pe de altă parte, conducerea este bună, efectele sunt cele mai bune posibile și ajung în cele mai diferite sfere. Oamenii nu se tem să fie la locul de muncă, dar vor să fie acolo. Se simt mai liberi să-și exploreze creativitatea . În agențiile de publicitate, mai ales, acesta este ceva foarte important.
În plus, angajații se simt respectați în pozițiile lor și nu ezită să le ducă la îndeplinire pentru creșterea companiei . Aceștia sunt rapidi să acționeze și să vorbească, siguri că pot și ar trebui să ajute în momentele potrivite.
Scăderea cifrei de afaceri este un alt avantaj în acest scenariu. Într-o agenție de comunicare , unde contactul cu clientul este ceva de mare valoare, este rău că personalul suferă schimbări în orice moment.
Cei care sunt de mult timp alături de un client își cunosc foarte mult particularitățile și dorințele, iar până când cineva ajunge la același nivel, este nevoie de timp și, de multe ori, trebuie să facă față mai multor reclamații în acest proces.
O conducere bună recunoaște că trebuie să acționeze corect, atent și fără favoritism și știe că profiturile din acest lucru sunt enorme și beneficiază de toți cei implicați.
Cunoașteți tipurile de leadership și contextele acestora
Când se vorbește despre leadership, în multe cazuri, oamenii uită că nu există un singur mod de a fi lider. Fiecare îl exercită într-un mod diferit. Unele sunt complet sănătoase, altele nu atât de mult.
Este relevant, totuși, să înțelegem tipurile de leadership pentru a ști cum să faci față fiecăruia dintre ei. Acest lucru ajută și la evitarea greșelilor și la acționarea în funcție de particularitățile fiecăruia.
În acest sens, aceste cunoștințe sunt, de asemenea, importante pentru ca oamenii să facă o autocritică , să lucreze la punctele lor pentru a-i îmbunătăți și a spori în continuare pe cei care ies în evidență pozitiv. Mai jos, separăm câteva tipuri de leadership și principalele lor caracteristici. Urma!
conducere democratică
Liderul democrat este cel care lucrează îndeaproape cu echipa, fiind, de fapt, cineva destul de accesibil. Această persoană nu este preocupată doar de propria sa părere și nu crede că deține adevărul.
În general, este dispus să asculte ce au de spus alții și crede cu fermitate că toată lumea poate contribui la dezvoltarea și creșterea companiei și a echipei în sine.
Dacă vor fi greșeli pe parcurs, liderul democrat nu va căuta cu resentimente colaboratorii care le-au săvârșit , temându-se și pedepsindu-i pe cei responsabili, ci va căuta soluții pentru a corecta ceea ce s-a făcut greșit și pentru ca situații similare să nu se repete. .
De asemenea, acest lider se concentrează pe menținerea unei relații bune cu toată lumea, făcând locul de muncă mult mai plăcut, ceea ce are, de asemenea, un impact pozitiv asupra productivității . Managerii care nu înțeleg acest tip de lider fac o greșeală gravă. Mulți consideră că este necesar să domine prin frică și autoritate, aruncând toate legăturile bune pe care o conducere democratică este capabilă să le creeze.
conducere tehnică
Cunoscut și ca lider operațional, este cineva care inspiră, ca multe alte tipuri de lideri, dar dintr-un singur motiv în special: cunoștințele sale tehnice aprofundate. Această persoană arată tuturor că știe cu adevărat ce face, are control asupra acțiunilor și obține soluții bune la problemele care apar.
Este foarte obișnuit ca oamenii să-l urmeze pentru exemplul său bun. Alții văd cum acest individ oferă o muncă excelentă , modalitățile pe care le folosește pentru a obține rezultate bune, cum acționează extraordinar și ei vor să fie și să facă la fel.
Acest tip de lider este o persoană care este mereu la curent, ținând un ochi pe principalele tendințe. În acest fel, puteți avea o viziune mai largă asupra a tot ceea ce faceți. Sunt mulți care nu-l înțeleg pe liderul tehnic și îi cer să acționeze într-un mod diferit, mai mult ca un coordonator și mai puțin „hands-on”. Cu toate acestea, această acțiune este de a-l jefui de una dintre cele mai bune și mai atractive calități ale sale.
conducere liberală
Acesta este cineva care adesea nu este respectat de echipă. Asta pentru că este o persoană care este de obicei pe gard. Nu este foarte angajat, îi este frică să ia decizii mai complexe sau mai controversate, nu se impune, chiar dacă într-un mod ușor și democratic.
Această persoană nu este de obicei foarte participativă și plasează o parte din responsabilitățile sale – sau aproape toate – în echipe. Pe lângă faptul că îi fac să acționeze în ceva ce adesea nu sunt capabili să facă, ei tind să-și piardă respectul echipei.
În acest scenariu, cei conduși simt că au multă libertate și acționează într-un mod dezordonat. Lipsa îndrumării din partea liderului are un impact negativ asupra productivității tuturor. Managerii care nu sunt conștienți de efectele nocive ale acestui tip de leadership pot vedea afacerea, încetul cu încetul, fiind prejudiciată de aceasta.
conducere carismatică
Carisma este o trăsătură practic inexplicabilă. Oamenii care au această particularitate reușesc să-i cucerească pe ceilalți într-un mod profund, fără a fi nevoie să depună eforturi pentru a face acest lucru. Sunt indivizi cu care alții îi simpatizează fără să știe de ce și sunt văzuți ca o influență bună, captând atenția tuturor.
În general, aceasta este o abilitate cu care individul se naște, dar nu este imposibil să o obții în timp, cu dăruire și sârguință. Liderul carismatic reușește să țină echipa mereu alături de el, făcând-o un aliat ferm și puternic.
Conducere situațională
Un tip de lider care se dovedeste si destul de eficient este cel care actioneaza in functie de ceea ce cere fiecare situatie. În acest fel, își variază formele de acțiune pentru a obține cele mai bune rezultate în circumstanțe specifice.
De asemenea, liderul situațional știe să trateze membrii echipei în funcție de particularitățile lor, respectând capacitatea tehnică a membrilor și ceea ce au de oferit companiei în mod specific. Pot apărea multe greșeli dacă acest tip de conducere nu este respectat în companie, deoarece se pierde multă flexibilitate și autonomie.
Conducere la 360 de grade
În cele din urmă, există așa-numita conducere la 360 de grade . Acest concept și-a arătat tot mai mult importanța în cadrul companiilor . Acest lucru se datorează faptului că un lider care se încadrează în această definiție este capabil să influențeze nu doar angajații care lucrează direct cu el, ci pe toți cei care alcătuiesc o întreprindere.
Această persoană este foarte inspiratoare și empatică, punându-se în pielea profesioniștilor care ocupă cele mai diferite funcții din organizație. Astfel, motivează și influențează de la șefi la stagiarii companiei.
Vedeți caracteristicile unui lider bun în agenții
Acum că știi care sunt principalele tipuri de leadership, este timpul să vorbim despre cele mai remarcabile calități dintre cei care se ocupă de o agenție de publicitate. Aceste caracteristici bune sunt esențiale pentru ca afacerea să aibă rezultate bune și pentru ca angajații și clienții să se simtă mulțumiți.
Cu toate acestea, este important să ne amintim că nu toți oamenii au aceste predicate și, de asemenea, că nu ajung toți deodată. În multe cazuri, este necesar să vă concentrați pe creșterea profesională și să căutați continuu să vă îmbunătățiți profilul și acțiunile pentru a obține calitățile așteptate de la un lider bun.
Sunt oameni care învață doar făcând. Alții, însă, se concentrează pe studierea subiectului, citind cărți despre leadership, astfel încât să poată fi mai eficienți în viața de zi cu zi și să facă mai puține greșeli în timpul procesului de învățare. Indiferent de momentul în care te afli, știind care sunt calitățile unui lider bun te poate ajuta foarte mult. Amintiți-vă, de asemenea, că leadershipul poate fi întotdeauna îmbunătățit .
1. Știe să prioritizeze
Oricine lucrează într-o agenție de publicitate știe foarte bine: cerințele sunt diverse. Adesea ajung în momentele cele mai neașteptate și pot fi destul de provocatoare. De aceea este atât de important să știi să prioritizezi sarcinile, înțelegând care dintre ele cer cu adevărat mai multă urgență și care pot fi lăsate pentru mai târziu.
Un lider bun face bine în acest sens. Evaluează toată munca care trebuie făcută, ceea ce necesită o concentrare mai mare la un moment dat și nu permite echipei să piardă timpul cu acțiuni inutile. El înțelege perfect momentul în care se desfășoară lucrurile și nu se pierde în mijlocul a tot ceea ce trebuie făcut.
2. Este un bun ascultător
A nu acorda atenția și credibilitatea cuvenită echipei în sine este o mare greșeală. În primul rând, pentru că oamenii devin nemotivați și, de multe ori, chiar renunță la a face un alt fel de muncă. Apoi, prin faptul că toată lumea chiar are cu ce să contribuie.
Ideile grozave pot fi cu adevărat irosite dacă un lider nu are această înțelegere despre cât de mult au și alții stăpânire asupra a ceea ce fac și experiențe bune de transmis.
Chiar și în agitația de zi cu zi a agenției, cei care ocupă poziții de conducere trebuie să fie dispuși să asculte. Desigur, în multe situații, nu este posibil să faceți acest lucru imediat sau la fiecare cerere care apare, dar este esențial să vă rezervați timp pentru aceasta.
O altă problemă importantă care trebuie subliniată aici ține de faptul că nu este suficient să știm ce gândește celălalt: este cu adevărat necesar să evaluăm ceea ce este propus, să analizăm toate posibilitățile de acțiune și să verificăm aspectele pozitive și pozitive. impacturile negative pe care le pot avea ideile/sugestiile.
De asemenea, este esențial să fii deschis la critici. Un lider bun nu le vede ca pe ceva personal – așa cum de multe ori, de fapt, chiar nu este –, ci ca pe o oportunitate de a face mai mult și mai bine pentru agenție, corectând greșelile și acționând mai corect.
3. Are credibilitate atunci când relaționează cu echipa și clienți
Într-un scenariu în care se vorbește atât de multe despre știrile false, este necesar să arăți că știi cu adevărat ce faci. Cu toate acestea, mai mult decât atât, că acțiunile companiei sunt de încredere, bazate pe fapte. Un lider bun nu numai că demonstrează încredere în ceea ce face, dar transmite și angajaților și clienților certitudinea că agenția este solidă , este pe calea cea bună și are multe de oferit.
Cei care nu trezesc acest tip de sentiment la alții este puțin probabil să obțină profituri bune. Acest lucru se datorează faptului că oamenii trebuie să vadă un lider ca pe cineva coerent, care știe să-și satisfacă cel mai bine nevoile și care este gata să acționeze în fața oricărei circumstanțe adverse care se ivesc.
Acest lucru nu înseamnă, totuși, că această persoană nu va greși niciodată . Dimpotrivă: toată lumea este supusă săvârșirii uneia sau altei acțiuni greșite. Acest lucru nu va afecta credibilitatea nimănui. Totuși, pentru ca legitimitatea să rămână, individul trebuie să acționeze cinstit, să recunoască ceea ce s-a făcut într-un mod care nu a fost ideal și să fie dispus să modifice ceea ce este necesar pentru ca probleme de acest tip să nu se mai repete.
4. Încurajează colaborarea între toate echipele
Mediul din cadrul unei agenții de publicitate, atunci când nu este bine gestionat, poate fi destul de ostil. Asta pentru că mulți oameni se lasă duși de competitivitate, dorind să iasă în evidență chiar mai mult decât reclamele și campaniile pe care le creează. Astfel, echipa este complet dezbinată.
Totuși, mai ales când vine vorba de zona de comunicare, acest scenariu este destul de dăunător. Pentru ca acțiunile să funcționeze, este necesar ca mai mulți indivizi să gândească împreună, să analizeze în comun impacturile care pot deriva din ele și să-și aducă experiențele pentru a compune o lucrare mai bogată, mai creativă și mai diversificată.
Un lider bun vede cât de rea este situația de puțină interacțiune și acționează astfel încât să nu se instaleze în agenție , pe lângă faptul că se asigură că toată lumea este integrată și colaborează între ei și face toate acestea într-un mod natural, fără a forța oamenii făcând ceea ce nu vor.
O modalitate bună de a acționa în aceste cazuri este să arăți cum echipa are de câștigat atunci când este unită, nu doar prețuind oamenii individual, dar dezvăluind modul în care munca lor face diferența atunci când este realizată într-o manieră integrată. Un lider bun știe să evidențieze cele mai izbitoare caracteristici ale fiecăruia fără a stabili o competitivitate nesănătoasă.
5. Valori care împărtășesc cunoștințe, tehnici și abilități
Mulți lideri nu numai că cred că știu totul, dar sunt de fapt siguri de asta. Sunt atât de siguri că abilitățile lor sunt cele mai bune încât, în acest fel, se închid, nu acceptă sugestii de la nimeni și deleg puțin, centralizând totul.
În plus, acestui tip de lider nici nu-i place să împărtășească ceea ce știe. Se teme, într-un fel, să transmită învățături și să fie depășit de colaboratorii săi. El își tratează tehnicile și abilitățile ca pe o comoară care nu poate și nu ar trebui să fie accesată de alții.
Aceasta este o problemă nu numai pentru agenția de publicitate, ci și pentru liderul însuși. Compania nu mai are o echipă mai omogenă și mai capabilă, iar liderul pierde prin faptul că nu primește colaborare de la alții . Când închide, ceilalți fac la fel.
Un lider bun, pe de altă parte, nu numai că împărtășește cunoștințele, tehnicile și abilitățile, dar îi încurajează și pe alții să facă acest lucru. Astfel, toți cei care fac parte din agenție au posibilitatea de a crește nivelul. Rezultatul muncii este mult mai adecvat și mai bun.
6. Este mereu la zi
Schimbările în domeniul comunicării au loc tot timpul. Meme care spun așa. Ceea ce a avut succes în urmă cu o lună pare deja ceva total îndepărtat și depășit astăzi. Strategiile care erau cele mai eficiente în urmă cu un an nu mai au același efect astăzi.
Toate acestea au un impact serios asupra activităților de zi cu zi ale unei agenții de publicitate , care trebuie să se gândească mereu la noi moduri de a acționa pentru a se menține și a crește pe piață . În plus, doar în acest fel poate servi clienții în mod eficient.
În acest scenariu, un lider trebuie, de fapt, să fie mereu la curent cu ceea ce se întâmplă în viața de zi cu zi a oamenilor și pe piața de comunicare. De asemenea, trebuie să știți despre noile tehnologii, despre modul în care indivizii s-au raportat la diferite tipuri de conținut de pe Internet, printre altele.
În plus, este esențial să aveți cunoștințe despre subiectele care au fost cele mai dezbătute. Acest lucru poate servi atât pentru a veni cu idei de acțiuni pentru clienții tăi, cât și pentru a nu renunța la campanii, mergând în direcția complet opusă a ceea ce își doresc oamenii.
7. Demonstrează motivație
În sfârșit, o caracteristică esențială a unui lider este să-și arate toată motivația . Mulți oameni sunt contaminați de lipsa așteptărilor de la alții, în special de la cei care conduc afacerea. Vă închipuiți dacă cine conduce agenția de publicitate nu dă dovadă de niciun fel de spirit față de nimic?
Acest lucru, însă, nu ar trebui forțat . Este foarte ușor pentru ceilalți să vadă că liderul preface doar entuziasm. Prin urmare, este esențial să se implice cu adevărat în proiecte, să creadă în ceea ce face și să lucreze foarte bine la încrederea în sine .
Viața de zi cu zi a unei agenții îi poate face pe mulți să se simtă obosiți, pe lângă faptul că nu sunt contestați. Liderul trebuie să-i ajute să nu se simtă așa, arătând semnificația a ceea ce fac oamenii și dezvăluind că multe pot fi învățate și cultivate în acel mediu.
Acest nivel poate fi atins, însă, doar dacă liderul investește în sine. Nu într-un mod egoist, gândindu-te să ai rezultate doar pentru tine, ci într-un mod care să-ți înțeleagă adevărata valoare și să acționeze pe baza ei. El trebuie să creadă în propria capacitate și în cea a agenției, astfel încât totul să se dezvolte așa cum trebuie.
O bună conducere în agențiile de publicitate este capabilă să stimuleze echipele, făcându-le mai productive și chiar mai creative. În universul comunicării, unde provocările sunt multe, termenele limită sunt strânse și știrile continuă să vină, este esențial să ai pe cineva echilibrat și inspirator în fruntea echipei.
AllmaDesign vă oferă servicii profesionale de web design la prețuri avantajoase, creare de site-uri prezentare pentru companii mici și mijlocii, creare magazine online și cataloage de produse, precum și alte servicii conexe: întreținere și administrare site-uri web, optimizare SEO și promovare online, design grafic și identitate companie, găzduire web și înregistrare nume de domenii.