Într-o industrie supraaglomerată de alternative, fiecare brand trebuie să vină cu o abordare unică. Unique Selling Proposition (USP) este acel ceva de care ai nevoie pentru a trezi interesul clienților. Este punctul diferențiator care te ajută să te poziționezi corect pe piață și să devii o alegere ideală pentru posibilii cumpărători.
Însă, pe cât de importantă este, pe atât de greu este să o alegi. Sunt mulți factori pe care trebuie să-i iei în considerare, iar research-ul este esențial. Ce rol are o agentie copywriting într-un asemenea context, dar și ce avantaje îți poate garanta selectarea unei USP relevante rămâne să afli în rândurile următoare.
De ce ai nevoie de un USP?
Înainte de a trece la definiția USP-ului, ar trebui mai întâi să-ți stabilești foarte clar câteva obiective strategice. Gândește-te la beneficiile practice sau emoționale pe care le poți garanta clienților. Cu ce vii nou pe piață? sau Ce te diferențiază de competitori? sunt doar câteva dintre întrebările pe care ar trebui să ți le adresezi.
USP-ul este esența valorii pe care o oferi clienților și răspunde la întrebarea De ce să aleagă oamenii serviciul/produsul meu? Te ajută, așadar, să:
- Atragi și să fidelizezi clienții relevanți pentru business-ul tău.
- Stabilești o identitate puternică a brandului.
- Crești rata de conversie și să menții prețuri competitive.
Oricât de simplu ar părea în teorie, tot vei avea nevoie de ajutorul unui specialist în servicii de copywriting pentru a veni cu mesaje valoroase. Strategia de conținut pe care o va elabora va fi adaptată afacerii și industriei în care activezi, ceea ce îți va garanta rezultate palpabile. Când vorbești pe limba consumatorului nu ai cum să nu reușești.
Cum se formulează USP-ul?
USP-ul devine, așadar, pilonul central al strategiei de marketing. Totuși, intervine inevitabil întrebarea: Cum o formulezi corect pentru a obține reacțiile așteptate?
În spatele unui mesaj bine ales stau ore de muncă și research. Însă, în linii mari, există câteva direcții pe care experții le folosesc pentru a identifica USP-ul potrivit:
- Cercetarea pieței și analiza strategiilor adoptate de concurenți. E important ca USP-ul să reflecte realitatea domeniului în care activezi.
- Cunoașterea publicului țintă. Analizează nevoile și dorințele clienților tăi: Ce îi motivează să cumpere? Preț? Calitate superioară? Experiență personalizată?
- Evaluarea punctelor forte. Ce oferi tu în plus față de concurenți? Verifică interesele audienței pentru a stabili o primă direcție.
Apoi, nu-ți rămâne decât să formulezi propoziția. Evită exprimările vagi sau prea generale. Fii scurt și la obiect, fără să folosești cuvinte pompoase.
Procesul poate dura săptămâni întregi, tocmai de aceea, cel mai bine ar fi să contactezi o firmă specializată în servicii copywriting. Este mai eficient așa. Experții se vor ocupa atent de fiecare detaliu până când vor ajunge la un rezultat mulțumitor.
Un USP potrivit nu doar că sporește rata de vizibilitate, dar loializează clienții și le oferă motive reale să te aleagă în detrimentul altora.
Alege-ți și tu formularea ideală pentru a ieși în evidență și bucură-te de toate avantajele pe care le oferă!
