Managementul în vremuri de criză este oarecum provocator. Cu toate acestea, ca manager, trebuie să faci pașii potriviți pentru a-ți menține echipa productivă și în starea emoțională potrivită. Am pregătit un text pentru a vă ajuta cu asta!
Pentru început, știi că în această fază vei simți că afacerea ta este testată. Dificultățile vor crește, obiectivele nu vor fi atinse și nu vei putea controla toate circumstanțele. Cu toate acestea, prin adoptarea unor atitudini inteligente, va fi posibilă ocolirea mai multor efecte negative .
Mai mult, ține cont de acest lucru: unele momente de haos sunt necesare pentru a ne întări și a ne conduce la schimbarea proceselor, făcându-le chiar mai bune decât înainte.
Consultați textul pe care l-am pregătit pentru a vă ajuta să faceți mai bine față situațiilor dificile!
Care este rolul managerului în vremuri de criză?
Fiecare manager joacă rolul unui lider și, ca atare, are sarcina de a-și conduce bine echipa. Aceasta înseamnă că trebuie să vizeze factori precum productivitatea , motivația și dezvoltarea personală și profesională. Dacă, pe de o parte, agenția trebuie să funcționeze bine, pe de altă parte, oamenii trebuie să fie mulțumiți și să vadă un scop în ceea ce fac.
Într-o situație nouă și supărătoare (cum este scenariul actual al pandemiei de coronavirus ) , rolul managerului este și mai relevant . În general, echipa tinde să aibă nevoie de o postură mai activă și mai primitoare din partea liderului. Momente ca acestea îi fac pe oameni să se simtă pierduți. Să arăți mai multă încredere și să fii mai directiv, să spui ce trebuie făcut, este de obicei eficient.
În același timp, primirea și empatia sunt importante pentru ca fiecare să-și facă față bine emoțiilor. În acest sens, nu poți uita că performanța bună este influențată, printre altele, de factorii emoționali.
În cele din urmă, managerul trebuie să aibă inteligență emoțională și securitate pentru a lua decizii bruște în medii instabile, deoarece timpul nu va fi întotdeauna suficient pentru numeroase analize.
Cum ar trebui făcut managementul în timp de criză?
Un bun management în timp de criză necesită mai multe atitudini din partea managerului, astfel încât agenția să facă față schimbărilor aduse. Consultați sugestiile noastre!
Luați în considerare managementul slab
Pentru un management mai slab, este necesar să se analizeze toate procesele din fluxul de lucru . Eliminarea celor inutile și păstrarea doar a celor care adaugă valoare serviciului va fi esențială. Accentul se pune pe eliminarea risipei și pe îmbunătățirea rezultatelor.
Acest gând se aplică și ierarhiilor . Echipele trebuie să aibă o anumită autonomie în munca lor, ceea ce va oferi mai multe oportunități de creativitate și agilitate.
Investește în tehnologie și inovație
Planificarea și controlul sunt mai critice ca niciodată într-un mediu de criză. Analizați posibilitatea de a avea mai multe tehnologii în activități. Ei sunt capabili să reducă birocrația în procesele interne, să faciliteze comunicarea , să mărească productivitatea și să evite eșecurile . Software-ul de management pentru agenții , de exemplu, monitorizează îndeaproape orice modificări, permițând intervenții mai rapide.
Analizați investițiile și gândiți-vă la altele noi
Chiar și în mijlocul haosului, pot fi găsite oportunități. Situațiile dificile sunt cele care ne obligă cel mai mult să adoptăm schimbări și să ne gândim la strategii , care devin adesea avantajele noastre competitive . Te-ai gândit așa?
Matricea SWOT vă ajută să examinați cu acuratețe mediile interne și externe ale agenției dvs., astfel încât să puteți obține informații valoroase asupra acțiunilor din fiecare scenariu.
Gestionați finanțele și impozitele
Unele investiții pot fi importante pentru că, în ciuda cheltuielilor inițiale, ne aduc profit ulterior. Cu toate acestea, există situații în care costurile trebuie reduse.
În acest sens, observați posibilitatea modificării, de exemplu, a regimului fiscal al afacerii. De asemenea, acordați o mare atenție tuturor informațiilor operaționale, comerciale și financiare. Din nou, tehnologia, cu software-ul de management financiar , tinde să vă ajute în această parte.
Anticipați tendințele în criză
Managementul riscului este un pas relevant aici. Acest tip de management înțelege că orice incertitudine este un risc și, ca atare, poate fi prezis. Ne ajută să găsim probleme în proiecte și ne pregătește să facem față posibilelor adversități . Practica încă ne ghidează în ceea ce privește posibilele intervenții în fața unor oportunități sau scenarii tulburi.
Păstrați-vă concentrarea pe marketing
Marketingul nu poate fi omis, indiferent de provocarea în care se află agenția.
Cu o criză în mediul intern , această investiție va fi ocazia de a schimba realitatea. Dacă este în mediul extern , cum ar fi în fața unei epidemii majore, precum coronavirusul, înțelegeți că clienții dvs. vor continua să fie alimentați și vor putea lua decizii imediat ce totul va reveni la normal.
Cu toate acestea, analizați, în primul rând, posibilitățile de adaptare a strategiilor , deoarece acestea vor fi cu siguranță fundamentale.
dă putere echipei
Cum s-a confruntat echipa ta toată această problemă? Managementul în perioade de criză presupune și pregătirea angajaților tăi. Permițându-le să se ocupe de software nou sau să le permită să dobândească unele abilități soft sunt exemple total plauzibile în circumstanțe dificile.
Fii deschis și sincer
Deschiderea și onestitatea ta în a vorbi despre dificultăți vor face echipa să aibă mai multă încredere în conducerea ta și în investițiile tale. Acest lucru poate implica adaptarea limbajului cu toată lumea pentru a-i apropia. Amintiți-vă: partea umană este o problemă crucială în vremuri haotice.
Care sunt beneficiile gestionării în timp de criză?
A gestiona înseamnă a planifica, organiza, direcționa și controla. Dacă toate acestea sunt esențiale în situații normale, în situații dificile astfel de acțiuni aduc și mai multe avantaje. Verificați câteva!
Reduce pierderile
Privind realitatea, sunt deja așteptate unele pierderi, ești de acord? Cu toate acestea, prin adoptarea acțiunilor enumerate mai sus, puteți opri acest declin. Prin acțiuni prudente, suntem mai bine pregătiți și evităm unele efecte negative, precum anulările bruște de către clienți.
păstrează talentul
Oamenii trebuie apreciați. Vremurile grele învață reziliența și multe alte abilități echipei. Menținerea talentului aproape va fi benefică nu numai acum, ci și în orice altă situație cu care se poate confrunta agenția.
Întărește sentimentul de echipă
Dificultatea ajută la unirea oamenilor și crește simțul umanității. Acest lucru încurajează o cultură a colaborării și contribuie la un climat organizațional pozitiv . Consecința este interesul real al fiecărui membru de a colabora mai degrabă decât de a concura.
Generează o învățare excelentă în management
Toată această gestionare vă va crește puterea de a identifica rapid blocajele procesului. Competența de a restructura ceea ce este necesar este încă o abilitate dobândită. Aceste experiențe te vor face un manager mai priceput pentru a face față provocărilor viitoare care îți apar în cale.
Știm că gestionarea în vremuri de criză este puțină muncă. Sunt multe preocupări și întrebări de analizat. Cu toate acestea, înțelegeți că viața va continua după haos și investiția în bune practici acum este o modalitate de a vă pregăti pentru asta.
Oportunități post-criză
La un moment dat, orice criză se încheie și normalitatea domnește din nou. Și tocmai în acest moment un management bun în vremuri de criză dă cel mai mare profit. Dacă în vremuri dificile ai fost preocupat de afacerea clienților tăi și i-ai ajutat să treacă prin dificultăți, știi că vei avea un mare promotor al brandului tău pentru totdeauna.
Mai mult, dacă ai reușit să reții costurile, să reții talentul și să reușești să atragi clienți potențiali în timpul crizei, când aceasta va trece, vei avea cash, productivitate și multe oportunități pentru noi perspective de a negocia în perioada post-criză.
A face față managementului în vremuri de criză este o provocare, dar dacă îmbrățișezi lupta și faci tot ce poți tot timpul, cu siguranță vei ieși mai puternic și mai pregătit pentru toate vremurile grele care vor veni.
AllmaDesign vă oferă servicii profesionale de web design la prețuri avantajoase, creare de site-uri prezentare pentru companii mici și mijlocii, creare magazine online și cataloage de produse, precum și alte servicii conexe: întreținere și administrare site-uri web, optimizare SEO și promovare online, design grafic și identitate companie, găzduire web și înregistrare nume de domenii.